ShippingWatch

Robert Bugbee ser Scorpios abrupte exit fra tørlast som det eneste rigtige

Efter at CEO Robert Bugbee besluttede at nedlægge Scorpios store tørlastflåde og satse millarderne på vindinstallationsskibe, har tørlastrederierne svømmet i store overskud. Alligevel fastholder han over for ShippingWatch, at skiftet var det eneste rigtige.

Foto: Chris Prevolos/Marine Money

Der er nok ikke så meget tvivl om, at Scorpio ville være redet med på den helt ekstraordinære optur, som tørlastindustrien har været igennem i 2021, og som de fleste regner med fortsætter i år.

For Scorpio-gruppen var - ud over et produkttankrederi - også et fuldtonet tørlastrederi med en flåde på godt 50 skibe, der givetvis ikke skulle have anstrengt sig for at høste gevinsten, efter at tørlastindekset tog en U-vending i november 2020 og siden har ligget i komfortable højder for rederne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs