ShippingWatch

Norvic Shipping oplever rater for sine 110 skibe på op imod 40.000 dollar om dagen

Norvic Shipping henter i den grad dividenden i det hæsblæsende tørlastmarked, hvor dagsraterne for operatørens Supramax og Handysize ligger i spændet mellem 30.000 og 40.000 dollar. COO Michael Fenger er yderst optimistisk på den helt lange bane.

Foto: Michael Fenger Norvic Shipping

Med 110 tørlastskibe i fortrinsvis Supramax og Handysize er der nok at se til på Norvic Shippings seks kontorer verden over, hvor COO Michael Fenger netop er flyttet fra det europæiske hovedkontor i København til Dubai-kontoret.

Ikke mindst i en tid, hvor kunderne flår i operatører og redere, fordi der er mere kul, stål, korn og gødning, der skal transporteres end meget længe, og fordi den globale flåde af bulkskibe ikke er vokset synderligt de seneste par år. Og faktisk heller ikke ser ud til at gøre det, hvis man spørger Fenger, der med en fortid i det hedengangne Copenship kender markedets op- og nedture rigtig godt.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs