ShippingWatch

Gearbulk melder om aftaler med japanske skibsejere

Tørlastrederiet Gearbulk, der sammen med Grieg Star står bag G2 Ocean, melder om at være nået i mål med at genforhandle kontrakter med japanske skibsejere. Et svært tørlastmarked fik sidste år rederiet til at gå sine omkostninger efter i sømmene.

Foto: Gearbulk

Det gjaldt om "at tilpasse sig hurtigt eller dø langsomt", da Gearbulk sidste år gjorde det klart, at tørlastrederiet måtte spare på omkostningerne, som blandt andet bestod af at genforhandle en lang række charterkontrakter med japanske skibsejere.

Kigger man på Gearbulks hjemmeside, er det fortsat pressemeddelelsen fra 20. april sidste år om de forestående forhandlinger med de japanske redere, der står som den seneste fra rederiet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Her er Martin Fruergaards strategi som ny CEO for Pacific Basin

Martin Fruergaard har fremlagt sine vigtigste strategipunkter i sin første offentlige optræden som ny CEO for Hongkong-baserede Pacific Basin. Rederiet leverer samtidig et usædvanligt stærkt halvårsresultat under en optur for tørlastmarked, som vurderes kun at være startet.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs