ShippingWatch

Japanske problemskibe holder J. Lauritzen fast i underskud

Japanske skibe på dyre lejekontrakter står i vejen for et overskud i J. Lauritzen. "Det har været en klar hæmsko," siger topchef Mads P. Zacho til ShippingWatch. Nu begynder skibene imidlertid at blive leveret tilbage.

Mads P. Zacho har været topchef i J. Lauritzen siden september 2016, hvor han afløste Jan Kastrup-Nielsen. | Foto: J. Lauritzen

J. Lauritzen har startet sin lange afsked med flere japanske skibe på dyre lejekontrakter, som har gjort det stort set umuligt for det danske tørlastrederi at tjene penge de seneste år.

For fem år siden chartrede rederiet cirka 30 skibe i Japan på kontrakter i op til ti år. Kort efter tog markedet et dyk, som sendte raterne langt under, hvad J. Lauritzen betaler for at leje skibene.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs