ShippingWatch

265 nye skibe er tankindustriens egentlige problem

Alt for mange nye skibe er ved at æde det opsving, som både råolie- og tankrederier red på for et år siden. To nye analyser ridser udfordringerne op. Den største er de 265 nye skibe, der blev leveret i 2016, og problemerne kan ramme industrien i både 2017 og 2018, lyder det.

Selvom leveringen af nye tankskibe i 2016 faktisk var en del lavere, end mange markedsiagttagere havde regnet med, er det gået hen og blevet den største enkelte udfordring for det længe boomende segment.

265 nye skibe i alt inden for både råolie og produkttank blev det til i 2016 ifølge en ny analyse fra McQuilling, som selv havde forventet en stigning sidste år på hele 343 skibe. Uanset hvad er de mange nye skibe et problem for industrien, som den i alt fald kommer til at kæmpe med frem til 2018.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste på ShippingWatch

Maersk fremrykkede sit klimamål og hævede forventningerne til 2021 i en uge, hvor DSV-topchef Jens Bjørn kaldte containerredernes indtog i logistik "betydningsløst". EU sagde nej til sydkoreansk storfusion, og Maersk Tankers lagde ny strategi frem.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs