ShippingWatch

Hvad skal produkttankrederne leve af hvis alle byer gør som New York?

Lige nu balancerer produkttankmarkedet på en knivsæg og venter på en kold vinter, hvor manglen på gas og kul kan give en voldsom efterspørgsel efter raffinerede olieprodukter. Men branchen ser også hen mod et 2030, der kan blive en alvorlig game changer.

Foto: PR / Torm

Der er ikke noget, der kan lune hos produkttankrederierne som en kold vinter på den nordlige halvkugle, hvor langt størstedelen af verdens befolkning holder til.

Sådan har det altid været, men oktober 2021 er speciel af flere årsager. Dels er verden havnet i en uventet energikrise med mangel på gas og kul. Og dels kan en optur på markedet båret oppe af kuldegrader udenfor måske give den kick-start, som produkttankrederierne sidder og spejder utålmodigt efter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Bank vurderer at Esvagt er tæt på syv mia kr værd efter ejerskifte

Ifølge DNB Markets har Esvagt en anslået værdi på næsten syv mia. kr., efter at 3i Infrastructure midt i en salgsproces valgte at købe resten af offshore- og vindrederiet. "Vi blev overraskede, men positivt overraskede," siger Peter Lytzen, CEO i Esvagt til ShippingWatch.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs