ShippingWatch

Mikael Skov mener dual-fuel motorer er for dyre til mellemstore produkttankskibe

Lige nu er dual-fuel det gyldne buzzword for de rederier, der bestiller nye, store skibe, ligesom det fylder meget hos motorproducenten MAN Energy Solutions. Men det er ikke en løsning for de små- og mellemstore produkttankskibe, siger Hafnias CEO Mikael Skov til ShippingWatch.

Foto: PR / Hafnia

Det hænger ganske enkelt ikke sammen økonomisk for produkttankrederierne at bestille nye små eller mellemstore skibe, hvor der bliver installeret en dual-fuel motor, lyder det fra Hafnias topchef Mikael Skov.

Derfor afskriver han et af de mest populære midler for tiden i den internationale skibsfarts bestræbelser på at reducere udledningen af CO2, nemlig at bestille en motor, der ud over traditionel bunkerolie også kan sejle på andre og mere miljøvenlige brændstoffer.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens vigtigste historier på ShippingWatch

En bestemt dag i 2016 kan blive afgørende i Dan-Bunkering-sagen, pres på verdens forsyningkæder får store import-virksomheder til at lede efter alternativer, topchefer ser opsving fortsætte ind i 20'erne, fem Maersk-officerer suspendet.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs