ShippingWatch

Elendigt tankmarked sender VLCC-raterne i minus: "Ikke bæredygtigt"

Spotraterne for supertankerne er helt usædvanligt gået i minus, og Euronav venter, at flere skibe kan blive taget ud af markedet, oplyser rederiet til ShippingWatch. Genopretningen efter corona lader vente på sig.

Den udsædvanlige situation på tankmarkedet har sendt raterne på supertankerne i minus. "Situationen er ikke bæredygtig," lyder det fra tankrederiet Euronav. | Foto: Euronav

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Maersks position som verdens største er ved at lakke mod enden, Wärtsilä afskrev et af fremtidens brændstoffer, Ever Givens manager frygtede negativ omtale efter Suez-hændelse - alt sammen i en uge, hvor det også kom frem, at BW-dominerede Navigator overtager Ultragas i stor handel.

Store shippingselskaber spiller på forskellige heste i klimaræset

Der er brint, LNG og ammoniak, og så er der også metanol og LPG – Buddene er mange, når man spørger store spillere som Maersk, Ardmore, Exmar og Shell om deres bud på fremtidens brændstof og teknologier. Alle er dog enige om, at det er nødvendigt at gøre noget nu.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs