ShippingWatch

Stort handelshus køber sig ind i Maersk Tankers' digitale satstning

Det store handelshus Cargill bliver investor i digital satsning, som Maersk Tankers etablerede tidligere på året. Lige under 1000 skibe kommer nu til at være opkoblet på selskabets løsning, der skal mindske brug af brændstof.

Søren Christian Meyer er adm. direktør for Maersk Tankers-satsningen Zeronorth, der nu får Cargill som investor. | Foto: Maersk Tankers

Maersk Tankers' nyetablerede digitale satsning Zeronorth får en investor ombord.

Der er tale om det store handelshus Cargill, som i samme ombæring forpligter sig til at koble hele sin opererede flåde af skibe op på selskabets softwareløsning, som sigter efter at optimere brændstofforbrug og udledning af CO2 i både tørlast- og tankindustrien.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Uenighederne sejrede, da IMO's miljøkomité forsøgte at skabe konsensus om nye klimaindsatser inden for skibsfarten. Maersk er frustreret. En stort tænkt, men kritiseret metanolfabrik i USA med Hafnia som medinvestor smuldrer. Springer konkurrenterne på Maersks Tradelens blockchain-projekt, der nu rulles ud i Kina?

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs