ShippingWatch

Rederier bør læse deres kontrakter grundigt, inden de sejler ind i Hormuzstrædet

Rederier kan komme på kant med både befragtere, forsikringsselskaber og långivere, hvis ikke de har styr på deres kontrakter, når de sejler ind i Hormuzstrædet. Det siger en advokat til ShippingWatch efter weekendens hændelser.

Stena Impero blev tilbageholdt af Iran fredag. | Foto: Handout / Reuters / Scanpix

Rederier kan i værste fald stå til store tab, hvis de sejler ind i Hormuzstrædet uden at have styr på alle detaljer i deres kontrakter.

En shippingadvokat advarer imod, at der kan opstå problemer i forhold til befragtere, forsikringsselskaber og långivere, hvis ikke skibsejerne sørger for at læse det, der står med småt.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Noreco skifter CEO: "Vi har underpræsteret væsentligt"

Det norske olieselskab har hverken leveret tilfredsstillende i forhold til sin omstillingsstrategi eller investorerne, lyder det fra bestyrelsesformand Riulf Rustad. Det sker i forbindelse med, at selskabets topchef, David B. Cook, mandag er trådt tilbage.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs