ShippingWatch

Rederier forbereder sig på strengere scrubber-lovgivning

Flere havne vil forbyde brugen af åbne scrubbere, lyder forventningen fra DHT Holdings og Torm efter Singapores udmelding om at forbyde brugen af miljøteknologien i havnens område.

DHT Holdings ledelse, bestående af Trygve P. Munthe (tv) og Svein Moxnes Harfjeld, forventer, at holdningen til scrubbere verden over vil være mere negativ fremover. | Foto: DHT Holdings

Fremtiden vil byde på en mere skarp holdning til scrubbere. Sådan lyder forventningen fra flere rederier, efter at havnemyndighederne i Singapore i sidste uge valgte at forbyde åbne scrubbere i havnens område fra 2020.

Torm er et af flere tankrederier, der har valgt at bruge scrubbere som en del af løsningen på de globale svovlkrav i 2020. Rederiet har været i kontakt med MPA i Singapore efter udmeldingen, oplyser CEO Jacob Meldgaard i en mail til ShippingWatch.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs