ShippingWatch

Rederier vil lukrere på 2020-krav med ny alliance

De kommende miljøkrav fra IMO i 2020 får nu tre rederier til at smide penge i nyt milliardstort selskab, der skal satse på den flydende naturgas LNG.

Der er betydelige vækstperspektiver i transport og distribution af LNG i mindre skala, mener parterne bag ny alliance. | Foto: Höegh LNG

De tre selskaber Stolt-Nielsen, Golar LNG og Höegh LNG går nu sammen om at smide 182 mio. dollars, svarende til ca. 1,2 mia. kr., i det nye selskab Avenir LNG.

Det sker bl.a. for at forberede sig på de kommende svovlkrav fra IMO i 2020, hvor skibe ikke længere må sejle på brændstof med højt svovlindhold. Her bliver den flydende naturgas LNG af flere set som en løsning på de nye krav, hvor store containerrederier som Hapag-Lloyd og Maersk er i gang med at undersøge brændslet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Efter ti års resultattørke er der igen sorte tal hos Lauritzen. Politiske spændinger i Ukraine mellem Vesten og Rusland øger frygten for nye cyberangreb a la det, der kostede Maersk to mia. kr. Et nyt forslag til EU's udspil om CO2-kvoter til shipping kan føre til endnu en milliard-fond.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs