ShippingWatch

Wecos tankforretning mindsker underskud i 2017

Weco Tankers, tidligere Dannebrog Rederi, fik et underskud på 4,8 mio. dollars i et svært 2017. Det ser ikke meget bedre ud for i år, lyder det fra ledelsen.

Foto: PR/Weco Group

I et svært tankmarked mindskede Weco Tankers, der er en del af Weco Group i Rungsted, underskuddet.

Det viser regnskabet for 2017 offentliggjort torsdag for rederiet, der ejes af baron Johan Wedell-Wedellsborg. Rederiet, der tidligere gik under navnet Dannebrog Rederi, fik et underskud på godt 4,8 mio. dollars, hvilket var lavere end tabet på 7,2 mio. dollars i 2016.

Omsætningen faldt fra 33,9 mio. dollars til 23,3 mio. dollars sidste år. Rederiet er primært udbyder af tankskibe i handystørrelsen og MR-klassen. Sidste år bliver af ledelesen karakteriseret som et år, hvor markedet for tankskibe blev forværret.

"Året endte som ventet med en negativ markedstrend for tankraterne på grund overudbuddet af MR-tankskibe," skriver ledelsen.

Af Weco Tankers' hjemmeside fremgår det, at rederiet i dag har syv skibe, som ifølge regnskabet fra moderselskabet Weco Group i dag bliver drevet kommercielt af Stena Bulk, som Weco indtil sidste år havde et stort anlagt samarbejde med med Stena Weco.

Ledelsen forventer endnu et udfordrende år for tankfragtraterne på grund af det fortsatte overudbbud af MR-tankskibe, noterer ledelesen i Weco Tankers.

Wedellsborgs shippinggruppe får første underskud i mange år

Wedellsborg hæver overskud i tørlastforretning

Wedellsborgs sidste år i tanksamarbejde sluttede i plus

Forsiden lige nu

Afskibere revser containerredernes nye bunkertillæg

Flere afskibere kritiserer containerredernes nye brændstoftillæg, der skal modsvare milliardudfordringen med svovlreglerne fra 2020. Historisk set bliver afskiberne naturligt mistænkelige, når rederier kalder en afgift for fair og gennemskuelig, lyder kritikken.

Sådan skal Maersk Supply Service tjene penge i fremtiden

2018 er det hårdeste år for olie- og gasbranchen, siden olieprisens dyk i 2014. Sådan lyder det fra Maersk Supply Service, hvor en betydeligt større del af rederiets indtægter skal komme fra nye forretningsområder allerede i 2020. Strategichef Jonas Agerskov udpeger fire centrale områder over for ShippingWatch.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere