Især én containeralliance er under pres

Maersk Line og MSC vil i deres 2M-alliance have markant flere skibe i megaklassen end konkurrenterne, mens en af de tre alliancer hægtes af, lyder det fra Alphaliner.
Foto: PR-foto/Hapag-Lloyd
Foto: PR-foto/Hapag-Lloyd

Med ganske få ultrastore containerskibe, der skal levere rederiernes vigtigste bidrag til stordriftfordele på ruterne fra Fjernøsten til Europa, synes den ene af de tre nye og dominerende alliancer i den globale containertrafik at tabe terræn.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også