ShippingWatch

Cosco Shipping og PIL i nyt chartersamarbejde

Kinesiske Cosco Shipping har indledt et timecharter-aftale med Singapores PIL om 12 skibe. Tidligere på året har rygterne gået, om PIL blev det næste opkøb i konsolideringsbølgen i branchen, skriver flere medier.

Foto: PR-foto

Tidligere på året, efter Cosco Shippings opkøb af OOCL, gik rygterne i shippingbranchen om, om singaporeanske PIL ville blive det næste medlem af den store kinesiske shippinggruppe.

Rygterne er foreløbigt ikke blevet til virkelighed, men nu har de to selskaber indgået en timecharter-samarbejde om tolv skibe.

Stærkt OOCL-resultat tegner godt for containerbranchen

Aftalen har ifølge flere medier en værdi på 18,8 mio. dollars og omfatter et 6.500 teu containerskib og fem containerskibe på 4.250 teu, som Cosco Shipping skal udleje til PIL. Samtidig skal Cosco Shipping chartre seks skibe på 5.500 teu fra PIL.

Charteraftalerne løber på syv til ti måneder.

Derfor afgiver CMA CGM kæmpeordre i Kina

Søren Skou: Opkøbsbølge vil fortsætte

Analytikere har høje forventninger til Maersks regnskab

Forsiden lige nu

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Priserne på offshoreskibe er i bund, rederiernes egen og investorernes opfattelse af etik og en McKinsey-rapport om containerbranchens resultater var blandt ugens vigtigste historier på ShippingWatch.

Ny rapport: Maersk mener at have løst flere problemer i Alang

Der er nu sket så store forbedringer på tre værfter i Alang, at de udgør et alternativ til Kina og Tyrkiet, mener Maersks topchef Søren Skou. I en ny rapport erkender koncernen dog, at der stadig er usikkerhed om vandmiljø og problemer med adgang til lægehjælp.

Schmølker: Stena er en mere langsigtet ejer end Weco

Johnny Schmølker var med fra begyndelsen, da Johan Wedell-Wedellsborg slog sig sammen med Stena om produkttankrederiet Stena Weco. Samarbejdet er i dag fortid. Det er Schmølker ikke, der nu står for Stenas danske aktiviteter i Hellerup.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere