ShippingWatch

MPC Container Ships på investorjagt

Oslo-noterede MPC Container Ships har udpeget to selskaber til at rådgive og hjælpe det nystartede rederi med at hente kapital. Målet er at hente investorer til et sikret obligationslån.

Foto: Colourbox

MPC Container Ships vil nu gå på jagt efter flere investorer til at finansiere den opbygning af den feederflåde, rederiet har planlagt.

I en meddelelse til Oslo Børs skriver selskabet, at det har valgt DNB Markets og Fearnley Securities til at stå for en række investormøder.

"Efter investormøderne, vil der muligvis følge et fem-årigt sikret obligationslån i dollars, ud fra markedsforholdene," lyder det.

MPC Container Ships blev stiftet af tyske MPC Capital i begyndelsen af 2017, og har siden da rejst finansiering på i alt 175 mio. dollars. Selskabet har løbende købt skibe, og har senest købt seks feederskibe, så flåden nu er på 20 containerskibe.

I et interview med ShippingWatch i juni i år fortalte managing director Constantin Baack om investeringsstrategien.

"Vi planlægger at bruge i alt 250 mio. dollars inden for de næste seks til tolv måneder, og det vil gøre det muligt at lande i omegnen af 35 til 50 skibe. Det vil være et godt udgangspunkt for os," lød det fra Constantin Baack, der tilføjede:

"Vi har analyseret udbud og efterspørgsel og noteret os, at de store rederier primært bruger deres kapital på større skibe. Vi tror på, at udviklingen for de mindre skibstyper vil være favorabel."

Opkøber af feederskibe slår til igen

Investeringsfond opkøber containerflåde af tyske Hartmann

Nyt rederi kan købe op til 50 containerskibe i år

Forsiden lige nu

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Priserne på offshoreskibe er i bund, rederiernes egen og investorernes opfattelse af etik og en McKinsey-rapport om containerbranchens resultater var blandt ugens vigtigste historier på ShippingWatch.

Ny rapport: Maersk mener at have løst flere problemer i Alang

Der er nu sket så store forbedringer på tre værfter i Alang, at de udgør et alternativ til Kina og Tyrkiet, mener Maersks topchef Søren Skou. I en ny rapport erkender koncernen dog, at der stadig er usikkerhed om vandmiljø og problemer med adgang til lægehjælp.

Schmølker: Stena er en mere langsigtet ejer end Weco

Johnny Schmølker var med fra begyndelsen, da Johan Wedell-Wedellsborg slog sig sammen med Stena om produkttankrederiet Stena Weco. Samarbejdet er i dag fortid. Det er Schmølker ikke, der nu står for Stenas danske aktiviteter i Hellerup.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere