ShippingWatch

HMM: Ikke svært at blive verdens femtestørste containerreder

Hyundai Merchant Marine, der pt. befinder sig på en 13. plads over verdens største containerrederier, mener, at det ikke vil være svært at nå en femteplads i nær fremtid, skriver Korea Times.

Hyundai Merchant Marine
Foto: Hyundai Merchant Marine

Det sydkoreanske containerrederi og samarbejderpartner med 2M-alliancen, Hyundai Merchant Marine, mener, at det kan blive en betydelig større spiller på markedet inden for en nær fremtid.

Det melder rederiet ud i forbindelse med reception for at fejre grundlæggelsen af selskabet for 41 år siden, skriver Korea Times.

"Den konfucianske lære siger, at alderen 40 kaldet Burhok henviser til den alder, hvor en mand børe være i stand til at modstå fristelser og kunne se forskel på rigtigt og forkert. HMM har også været igennem en række vanskeligheder og forhindringer i de sidste 40 år. Men nu drejer selskabet om et hjørne og fejrer sit 41. års jubilæum. Og det betyder en ny begyndelse. Lad os ikke glemme, hvor vi begyndte, og lad os give vores nye selskab en ny global top-fem-placering," siger Yoo Chang-keun, der er CEO for HMM.

Målet er inde for rækkevidde ifølge CEO'en.

"HMM er velsignet med talentfulde medarbejdere med erfaring. Hvis vi fortsætter med at styrke vores globale netværk og salgskapacitet, vil det ikke være svært at indtage en global femteplads i nær fremtid," siger han.

HMM er på nuværende tidspunkt ifølge Alphaliner det 13. største containerrederi i verden.

Alphaliner: Maersk Line og MSC i massiv oprustning

Hyundai Merchant sælger ti containerskibe til staten

Sydkorea lejer skibe til HMM til "fornuftig pris"

Forsiden lige nu

Siem Offshore nedtoner håb om bedre marked i 2018

Det norske offshorerederi Siem Offshore fik et større underskud i 2017 end året forinden med et tab på 185 mio. dollars efter stor nedskrivning på skibe. Lave rater vil fortsætte ind i 2018, lyder forventningen.

Brian Mikkelsen rejser hård kritik af Sydkoreas maritime statsstøtte

Den planlagte og omfattende sydkoreanske statsstøtte til værfter og rederier er et problem, mener erhvervsminister Brian Mikkelsen (K). "Det tipper balancen på markedet. Derfor skubber vi på i OECD for at gennemgå statsstøtten til skibsværfter," siger han til ShippingWatch under sit besøg i Sydkorea.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere