ShippingWatch

De tyske redere er storforbrugere af skrotværfter

De tyske skibsejere skrottede 98 ud af 100 ophugningsmodne skibe på strandene i Indien, Bangladesh og Pakistan. Værftsarbejderne og miljøet betaler regningen for de økonomiske problemer i den tyske shippingindustri, mener Shipbreaking Platform. Se listen over alle skrottede skibe her.

Foto: PR-foto/Maersk

De tyske redere er storforbrugere af de udskældte skrotværfter i Sydøstasien, hvor skibene sejles op på stranden og skæres i stykker i tidevandszonen, ofte til skade for arbejderne og miljøet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Lavere spotrater afspejles på BW LPG's bundlinje

BW LPG’s nettoindkomst fra spotsejladser gik ned med 16 pct. i første kvartal i forhold til sidste år. Selskabet lander dog et overskud og udbetaler udbytte til aktionærerne, viser kvartalsrapporten.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs