ShippingWatch

Spotraterne dykker på ruten over Stillehavet

Turen fra Shanghai til den amerikanske vestkyst er ikke længere den mest lukrative spotrute i containermarkedet, skriver Alphaliner. Senest er spotraterne styrtdykket ind i september.

Foto: PR / Dietmar Hapenpusch / Port of Hamburg Marketing Association

Ruten fra Kina over Stillehavet til den amerikanske vestkyst har siden corona-pandemiens udbrud og helt ind i 2022 været en af de primære indtjeningskilder for containerrederierne.

Men siden det toneangivence index SCFI ramte et rekordhøjt niveau på 5.110 point i starten af januar i år, er udviklingen gået den modsatte vej - og ruten er fra september nu ikke længere det mest lukrative spotmarked for containerrederierne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier er usikre på de kommende CII-regler for skibes CO2-udledninger. Ammoniak kan blive vigtigt brændstof, men kræver enorm produktion. Nye EU-sanktioner mod Rusland kan omgås, siger advokat. Og Norden undgår straf i sag om falske logbøger.

Carsten Mortensens Dee4 Capital sælger ud igen

Dee4 Capital Partners med tidligere Norden- og BW Group-topchef Carsten Mortensen sælger endnu et tankskib - denne gang til græsk skibsreder og lander millionfortjeneste, viser tal i VesselsValue.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs