ShippingWatch

Arbejdskraft i havnene er nu det svage led i de globale forsyningskæder

Hapag-Lloyd mangler hverken containere eller skibe - flaskehalsene findes i havnene, hvor ikke mindst mangel på arbejdskraft giver forsinkelser, siger Hapag-Lloyds CEO, Rolf Habben Jansen. Automatisering kan afhjælpe problemet, mener han.

Foto: PR / Hapag-Lloyd

Mangel på arbejdskraft i containerhavnene er i øjeblikket et af de alvorligste problemer, som plager den globale containertrafik, vurderer Hapag-Lloyds CEO, Rolf Habben Jansen.

Mens det tyske rederi nu har tilstrækkeligt med containere og skibe, er det især flaskehalsene i de store containerterminaler, der skaber forsinkelser, og mangel på arbejdskraft er en alvorlig trussel mod en tilbagevenden til en mere normal situation ifølge Hapag-Lloyds topchef.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs