ShippingWatch

De lukrative ruter har trukket mange containerskibe til sig

Inden for det seneste år er det frem for alt de økonomisk attraktive trades på øst-vest-ruterne, der har trukket ekstra containerkapacitet til sig, viser tal fra Alphaliner. Afrika har derimod mistet flere store skibe.

Foto: PR / MSC

Det er er i høj grad containertrafikken mellem Asien og hhv. USA og Europa, der har trukket ny eller ekstra kapacitet til sig inden for det seneste år, viser tal fra Alphaliner.

Det er samtidig de trades, der har oplevet den største stigning i raterne som en følge af det ekstraordinære marked siden sommeren 2020, hvor opturen tog fart.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens vigtigste historier på ShippingWatch

En bestemt dag i 2016 kan blive afgørende i Dan-Bunkering-sagen, pres på verdens forsyningkæder får store import-virksomheder til at lede efter alternativer, topchefer ser opsving fortsætte ind i 20'erne, fem Maersk-officerer suspendet.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs