ShippingWatch

Maersk vil ændre netværk i Vest- og Centralasien

Maersk vil ændre sit ocean-netværk i Vest- og Centralasien for at forbedre hastigheden til markedet.

Foto: Maersk - PR

Maersk vil redesigne sit ocean-netværk i Vest- og Centralasien for at forbedre hastigheden til markedet, give højere forudsigelighed samt tilbyde mere fleksibilitet til kundernes forsyningskæder.

Det skriver Maersk torsdag i en meddelelse.

Forsyningskæderne har siden begyndelsen af covid-19-pandemien oplevet en perfekt storm, siger Mads Skov-Hansen, chef for containerrederidriften i Vest- og Centralasien for Maersk.

"Det enestående omfang af operationelle udfordringer, der begrænser udbuddet under pandemien og den stærke efterspørgselsstigning har samtidig ført til betydelige flaskehalse, kapacitetsproblemer og uforudsete forsinkelser på tværs af forsyningskæder," siger Mads Skov-Hansen, der fortsætter:

"Det fik os til at redesigne vores ocean-netværk for at overvinde disse udfordringer og gøre vores kunders forsyningskæder mere modstandsdygtige."

Ocean-netværket for Vest- og Centralasien forbinder blandt andet Indien, Bangladesh, Sri Lanka, Pakistan, De Forenede Arabiske Emirater og Saudi-Arabien med resten af verden.

Ceva-chef om ekstremt fragtmarked: "Jeg tvivler på, at vi nogensinde vil se det igen"

Prisen på nye containerskibe skyder i vejret

Containermarked skaber pladsproblemer i Aarhus Havn 

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Mens Maersk opjusterede, gav MSC-topchef Søren Toft en forklaring på containermarkedets dårlige service på shipping-konference i London. Kampen om de klimavenlige brændstoffer skærpes, og grønne pollitikere vil have LNG fjernet fra EU-liste.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs