ShippingWatch

Megaskibe skærer services på Asien-Europa ned

Mens der er kommet større og større containerskibe ind på hovedruten mellem Asien og Europa, er det kun gået den anden vej for antallet af services. Og det vil fortsætte de næste par år, vurderer Sea-Intelligence.

Foto: MSC

I takt med at containerskibene er vokset i størrelse og rederierne er blevet koncentreret i færre alliancer, har afskiberne fået færre services at vælge imellem på ruten mellem Asien og Europa.

Det viser en sammenligning af størrelsen på megaskibene, der er indsat på den vigtige containerrute siden 2011 og antallet af services på den samme strækning, som Sea-Intelligence har udarbejdet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs