ShippingWatch

Containerrederier kan have svært ved at svare igen på Kinas nye handelstrussel

Hvis Kina dropper al import af amerikanske landbrugsvarer, vil det være dårlige nyheder for containerindustrien og de amerikanske importører, lyder det i en kommentar fra CEO i Sea-Intelligence Consulting, Lars Jensen.

Foto: PR / Hamburg Süd

Selvom det frem for alt er tørlastindustrien, der kan blive ramt af en kinesisk boycut af amerikanske landbrugsprodukter, så kan det alligevel få mærkbare konsekvenser for containerindustrien.

Det er CEO i Sea-Intelligence Consulting, Lars Jensen, der peger på, at det sætter rederierne i en svær manøvre, hvis de mister kunder vestover fra USA til Asien, hvor der som regel er færrest containere i modsætning til, når skibene ofte sejler fuldt lastede fra Asien mod den amerikanske vest- eller østkyst.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs