ShippingWatch

RAL's Aarhus-planer forsinkes af tyfon og manglende islandsk godkendelse

Samarbejdet på Nordatlanten mellem Eimskip og Royal Arctic Line bliver forsinket. Tyfon har udsat levering af containerskibe fra Kina. Og Island mangler stadig at godkende samarbejde. Verner Hammeken, adm. direktør i RAL, må skyde projektets start til sidst på året.

Foto: PR

Kinesisk uvejr og en myndighedsgodkendelse, der har trukket i langdrag i Island, har forsinket Royal Arctic Lines' (RAL) stort anlagte samarbejde med Eimskip.

Ambitionerne står som en afgørende hjørnesten i det grønlandske rederis strategi om at åbne samhandlen med Grønland op, og hvor partnerskabet med Eimskip omfatter tre nye containerskibe, som er ved at blive bygget i Kina, og et helt nyt sejladssystem til og fra Grønland, hvor der blandt andet skal sejles til Reykjavik og Aarhus.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs