ShippingWatch

RAL's Aarhus-planer forsinkes af tyfon og manglende islandsk godkendelse

Samarbejdet på Nordatlanten mellem Eimskip og Royal Arctic Line bliver forsinket. Tyfon har udsat levering af containerskibe fra Kina. Og Island mangler stadig at godkende samarbejde. Verner Hammeken, adm. direktør i RAL, må skyde projektets start til sidst på året.

Foto: PR

Kinesisk uvejr og en myndighedsgodkendelse, der har trukket i langdrag i Island, har forsinket Royal Arctic Lines' (RAL) stort anlagte samarbejde med Eimskip.

Ambitionerne står som en afgørende hjørnesten i det grønlandske rederis strategi om at åbne samhandlen med Grønland op, og hvor partnerskabet med Eimskip omfatter tre nye containerskibe, som er ved at blive bygget i Kina, og et helt nyt sejladssystem til og fra Grønland, hvor der blandt andet skal sejles til Reykjavik og Aarhus.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs