ShippingWatch

Maersk Line indsatte "sleeping partner" i Tunesien

Maersk Line har haft en "sleeping partner" i Tunesien, hvor myndighederne ellers kræver et aktivt, lokalt medejerskab, for at udenlandske virksomheder må operere i landet. Over for ShippingWatch kalder Maersk udtrykket, som fremgår af et notat til en aftale, for uheldigt.

Port of Rades er den primære containerhavn i Tunesien. | Foto: Office de la Marine Marchande et des Ports

Når Maersk har svært ved at få sin licens fornyet i Tunesien i dag, skal den egentlige forklaring øjensynligt findes flere år tilbage.

Problemerne hænger sammen med en aftale, som shippingkoncernen konstruerede i 2011 i dagene efter, at Det Arabiske Forår vendte op og ned på magtforholdene i det nordafrikanske land.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Dansk frigat dræbte fire formodede pirater i Guinea, Dan-Bunkering sagen fortsatte i Odense, stor millionregning endte hos Lauritzen, og IMO afholdt klimamøde i en uge, hvor ShippingWatch gjorde status på et hektisk tredje kvartal for containerrederne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs