ShippingWatch

Maersk-partner går solo før store nybygninger

Sydkoreanske Hyundai Merchant Marine (HMM) gambler ifølge Alphaliner med ny og egen service på Asien-Europa op til levering af megaskibe i 2020, hvor aftalen med Maersk Line og MSC udløber.

Foto: Hyundai Merchant Marine

Sydkoreanske Hyundai Merchant Marine (HMM) går solo og indleder fra april i år sin egen service med 10 mindre containerskibe på de tunge ruter fra Asien til Rotterdam og Hamborg i Nordeuropa, der domineres af de klart største skibe i industrien.

Ifølge Alphaliner gambler rederiet med sin nye baby-sized service med skibe på blot 4.700 teu af typen panamax, der vil have markant større omkostninger på sejladserne end konkurrenternes langt større skibe mellem Fjernøsten og Nordeuropa. Til gengæld bliver HMM's nye service den hurtigste på 30 dage mellem Busan i Sydkorea og Rotterdam mod konkurrenternes 33-39 dage.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs