ShippingWatch

2018 ligner endnu et svært år for Maersk Line og konkurrenterne

Med de kinesiske myndigheders godkendelse af Maersk Lines køb af Hamburg Süd er overtagelsen så godt som endelig. Konsolideringen løser dog ikke industriens helt store problem, siger Alphaliners chefanalytiker Tan Hua Joo til ShippingWatch om aftalen.

Foto: Maersk Line

Selvom der utvivlsomt er givet et par højlydte high-fives på Esplanaden, da Kinas godkendelse af Maersk Lines køb af Hamburg Süd landede onsdag formiddag, er der ikke grund til at ånde lettet op.

Det gør ikke den store forskel, om der er 20 eller 14 store containerrederier, for problemet med overkapacitet af skibe er det samme. 2018 ser ud til at blive endnu et vanskeligt år

Tan Hua Joo, chefanalytiker Alphaliner

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs