ShippingWatch

Container

Ophugningen af containerskibe tager fart

Mere end fire gange så mange containerskibe er indtil videre blevet ophugget i år, end hvad tilfældet var på samme tid sidste år, viser tal fra skibsmægleren Braemar.

Containerindustrien kan mangle 600 mindre skibe

Containerindustrien kan komme til at stå over for en stor mangel på mindre containerskibe i de kommende år, vurderer Sea-Intelligence. Op til 600 skibe burde blive bestilt på værfterne.

Her er sidste uges vigtigste historier på ShippingWatch

Søren blev til Syrien, lød Dan-Bunkerings forklaring i sag om jetbrændstof til Syrien, hvor Danske Bank sidste år indberettede selskabet til myndighederne. Læs også om OW Bunker-sagen og J. Lauritzens svære start på 2019.

Svært tørlastmarked får Klaveness til at reducere flåden

Norske Torvald Klaveness har reduceret antallet af opererede skibe i tørlast efter en svær start på 2019, hvor flere faktorer har trukket ned. "Vi er lidt usikre på, hvor markedet går hen," siger topchef Lasse Kristoffersen til ShippingWatch.

Maersk starter flere nye projekter i Rusland

Blockchain-platformen Tradelens slår dørene op i Rusland og lancerer i første omgang et pilotprojekt i Skt. Petersborg. Maersk åbner ved samme lejlighed et nyt varehus i den russiske storby.

Engelstoft vil presse indtjeningen i APM Terminals højere op

APM Terminals skal have endnu mere ud af sin forretning uden at foretage opkøb, fastslår CEO Morten Engelstoft over for ShippingWatch. Også selvom størstedelen af synergieffekten fra Maersk Line er hentet, og den økonomiske vækst er bremset op.

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere