ShippingWatch

Container

OOCL lægger svovlregning over på kunderne

OOCL er det seneste containerrederi, som indfører et ekstra brændstoftillæg til kunderne. Forklaringen er de kommende krav til indholdet af svovl i skibes brændstof, som ventes at få priserne til at stige markant.

Søren Toft: Beslutningen om Damco var nødvendig

Beslutningen om at lægge Damco ind under Maersk Line vil komme til at koste job og betyde, at funktioner, der i dag ligger i hovedkvarteret i Haag, bliver rykket til København. Men den var nødvendig, fortæller Maersk Lines COO Søren Toft i et interview med ShippingWatch.

2M genoptager service trods usikre rater

Maersk Line og MSC, som står bag 2M-alliancen, genoptager en indstillet service mellem Fjernøsten og Nordeuropa. Det sker på et tidspunkt, hvor der er tvivl om efterspørgslen på ruten, skriver Alphaliner.

Iransk shipping har kun et enkelt og spinkelt håb tilbage

Mohammad Saeidi er personificeringen af iransk shipping. Lige nu har han et enkelt og måske spinkelt håb tilbage, inden landet om mindre end en måned bliver ramt af sanktioner igen. Danske rederier har meldt deres exit, og spørgsmålet er, om det bliver ændret.

Sidste uges bedste på ShippingWatch

Miljø stod øverst på dagsordenen i den forgangne uge. 34 topchefer gik ud og krævede klimahandling, mens der var diskussison om både scrubbere og svovltillæg. Læs også om Maersk, Sirius Shipping, OOCL og Anglo-Eastern.

Flere storhavne i spil som Maersks nye bunkerhubs

Maersk arbejder med en håndfuld knudepunkter, der skal supplere Rotterdam i det samarbejde, selskabet lancerede med Vopak for nylig. Projektet skal sikre leveringen af lavsvovlholdig brændstof fra 2020. Singapore er et godt bud.

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere