ShippingWatch

Rederier

Hvor meget skal man snyde med svovl for at blive hængt ud offentligt?

Fra årsskiftet skal det være muligt at offentliggøre navne på rederier, der bliver taget i at overtræde svovlreglerne i danske farvande. Et lovforslag under behandling bliver taget godt imod af erhvervet. Læs her, hvor grel overskridelsen skal være, før man ender i gabestok.

Bomin afviser ansvar for Thorco-havari

Det tyske bunkerselskab Bomin fastholder sin uskyld i sagen om havariet af Thorco Lineage, hvor dårlig bunkerolie er i spil som forklaringen på skibets pludselige motorstop. Brændstoffet var af god kvalitet, siger Bomin.

MSC vil spore containere i realtid

MSC vil i den kommende tid udstyre flere tusinde containere med sporingssystemer. De skal blandt andet give information om aktuel position på rejsen.

Så meget kan HMM få i statsstøtte i år

Alene i 2018 kommer containerrederiet HMM til at modtage et trecifret mio-beløb i dollars fra Sydkorea ifølge mediet Pulse. Den sydkoreanske statsstøtte til rederier og værfter møder skarp kritik blandt andet fra EU.

OOCL lægger svovlregning over på kunderne

OOCL er det seneste containerrederi, som indfører et ekstra brændstoftillæg til kunderne. Forklaringen er de kommende krav til indholdet af svovl i skibes brændstof, som ventes at få priserne til at stige markant.

Her er sidste uges bedste på ShippingWatch

Der var flere nyheder på færgefronten i denne uge med Molslinjens køb af Danske Færger og reaktioner på udviklingen for Color Line. BW LPG droppede bud på Dorian, mens Maersk Lines Søren Toft uddybede Damco-beslutning.

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere