ShippingWatch

Rederier

Singapore kan blive ny investor i hårdt pressede PIL

Efter forlydender om økonomiske problemer hos det Singapore-baserede PIL, offentliggør det familieejede rederi nu en plan for, hvordan det forsøger at forbedre sine låneaftaler. Staten Singapore kan blive ny investor.

Skibe i EU udleder lige så meget CO2 som hele Belgien

Den samlede CO2-udledning fra skibe, der ankommer til eller afgår fra europæiske havne, er på 138 mio. ton om året, fremgår det af en rapport fra EU-Kommissionen. Det understreger behovet for kvoter, lyder det i en kommentar.

Tank kan komme under pres resten af året

Tiden med tårnhøje rater for tankrederierne er ovre. Nu vil rederierne mærke det svage marked og faldet i efterspørgslen, skriver Peter Sand, chefanalytiker for Bimco.

Containerrederier kan have aflyst for mange sejladser

Coronakrisen har i de senere måneder aflyst et stort antal sejladser i containerindustrien. Omfanget kan dog vise sig at have været for stort, da efterspørgslen ikke er faldet nær så meget som først frygtet, skriver Seaintelligence.

Sidste uges vigtigste på ShippingWatch

Norden nedlægger flere stillinger i København og sender dem til udlandet, og Esvagt vil undgå massefyringer i en uge, hvor ShippingWatch satte gang i en serie om bestyrelserne i danske shippingselskaber.

Teekay får underskud i første kvartal

Teekay Corporation, som dækker over Teekay Tankers og Teekay LNG Partners, kommer ud af første kvartal af 2020 med et samlet underskud. Tankforretningen går frem, mens LNG trækker ned.

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere