ShippingWatch

Maersk Supply Service fortsætter udsalg af skibe

Maersk Supply Service har solgt yderligere to skibe som led i sine bestræbelser på at nedbringe flåden med 20 skibe. Denne gang er der tale om to AHTS-fartøjer, som er solgt til en ukendt tyrkisk køber.

Maersk Fighter blev solgt i oktober. Foto: Maersk Supply Service

Det bebudede udsalg af skibe fortsætter i Maersk Supply Service, som nu har solgt yderligere to fartøjer fra.

Selskabet bekræfter således over for mediet Offshore Energy Today, at det har solgt Maersk Beater og Maersk Chancellor til en ukendt køber. Der er tale om to AHTS-fartøjer, oplyser Maersk Supply Service.

Frasalgene er led i de omfattende spareplaner, som ledelsen meldte ud i august. Planerne indebærer blandt andet, at 20 skibe skal sælges inden for en periode på halvandet år, mens 400 stillinger bliver skåret væk.

Med de to frasalg har selskabet solgt otte fartøjer, hvilket bringer flåden ned på 49 skibe. Tidligere er Maersk Fighter, Maersk Feeder, Maersk Finder, Maersk Puncher, Maersk Provider og Maersk Forwarder solgt.

Ifølge Offshore Energy Today er skibene blevet solgt til en tyrkisk køber. Mediet skriver desuden, at de seks forgående skibe blev købt af tyrkiske Karadeniz Holding, hvorefter de er blevet bygget om andre til formål.

Maersk Supply Service indgår i Maersk-gruppens nye forretningsdivision Maersk Energy, der også tæller Maersk Oil og Maersk Drilling. I tredje kvartal havde fik selskabet et tab på 11 mio. dollars fra et plus på 45 mio. dollars i tredje kvartal 2016.

Maersk Supply Service laver ny strukturændring

Omsætningen i Maersk Supply Service styrtdykker

Maersk Supply Service sælger to skibe fra

Forsiden lige nu

Siem Offshore nedtoner håb om bedre marked i 2018

Det norske offshorerederi Siem Offshore fik et større underskud i 2017 end året forinden med et tab på 185 mio. dollars efter stor nedskrivning på skibe. Lave rater vil fortsætte ind i 2018, lyder forventningen.

Brian Mikkelsen rejser hård kritik af Sydkoreas maritime statsstøtte

Den planlagte og omfattende sydkoreanske statsstøtte til værfter og rederier er et problem, mener erhvervsminister Brian Mikkelsen (K). "Det tipper balancen på markedet. Derfor skubber vi på i OECD for at gennemgå statsstøtten til skibsværfter," siger han til ShippingWatch under sit besøg i Sydkorea.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere