ShippingWatch

Schlumberger og Subsea 7 laver nyt samarbejde

De to offshoreselskaber Schlumberger og Subsea 7 er i forhandlinger om et nyt joint venture, der skal bygge videre på et eksisterende samarbejde om at tilbyde services både på og under vandoverfladen.

Schlumberger og Subsea 7 ligger lige nu i "eksklusive forhandlinger" om at opbygge et nyt joint venture.

Det nye samarbejde skal bygge oven på det eksisterende samarbejde, som de to selskaber allerede har med Subsea Integration Alliance fra 2015.

Det eksisterende samarbejde kombinerer Schlumbergers ekspertise med opgaver over vandet med Subsea 7's ekspertise på opgaver "under vand", skriver de to selskaber i en meddelelse.

"Joint venturet vil bygge på succesen fra Subsea Integration Alliance med at forsyne vores kunder med de bedste løsninger og services fra et integreret udgangspunkt. Vi ser frem til at styrke vores samarbejde med Schlumberger og udvide vores bredde af innovative løsninger og teknologier for at drive fremgang i industrien," udtaler Jean Cahuzac, der er CEO for Subsea 7 i meddelelsen.

Det nye joint venture selskab vil være ejet med 50 pct. af hver af selskaberne.

Schlumberger har det sidste stykke tid indgået aftaler med flere offshorespillere, herunder norske Borr Drilling, der torsdag offentliggjorde opkøbet af Paragon Offshore Limited og 32 rigge.

Schlumberger køber skiferolie-forretning af schweizere

Amerikansk oliegigant overgår forventningerne

Schlumberger vil "revolutionere rigmarkedet" med Borr investering

Forsiden lige nu

Her er ugens vigtigste overskrifter på ShippingWatch

Miljø og kommende vigtigt møde i IMO prægede ugen på ShippingWatch med spørgsmål om fremtidens miljøsyndere, og hvorvidt en højspændt miljødiskussion ender som et mislykket kupforsøg. Læs også om Maersks transformation og stort tysk opkøb af V. Group.

Pakistan lukker ned for beaching-værfter

Nye brandulykker på den pakistanske ophugningsstrand Gadani får landets myndigheder til at lukke ned for ophugning i området - blot få måneder efter, at et tidligere forbud blev ophævet. "Skibsejere burde blive holdt ansvarlige," mener NGO'en Shipbreaking Platform.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere