ShippingWatch

"Maritim innovation giver bedre miljø og flere arbejdspladser"

Aktørerne i Det Blå Danmark ser store perspektiver i offentlig maritim forskning og et nyt center. Det skriver de tre formænd for Dansk Metal, Danmarks Rederiforening og Danske Maritime i et debatindlæg i Jyllands-Posten.

Hvor mange danske virksomheder skal der til for at bygge et skib i Fjernøsten? Mange vil sikkert svare ”ingen” – men faktisk er der ofte 30 eller flere danske leverandører involveret, når et rederi får bygget et nyt skib på et værft i Korea, Kina eller Japan.

Det kommer bag på de fleste. Mange tror, at Danmark er blevet overhalet af lande i Asien på alt, hvad der handler om maritimt udstyr og skibsbygning. De tider, da danske skibsværfter byggede store handelsskibe op fra køllægning, til skibet forlod dokken, er ganske rigtigt forbi. Men en lang række danske underleverandører i den maritime sektor er fortsat globalt til stede.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Et hedt tankmarked får tørlast-investorer på banen, siger Maersk Tankers. Eneti sætter vindplan på hold i USA, Clipper Group i kæmpe handel, Ikea dropper container-strategi, og BW Groups Sohmen-Pao forventer grønne forsinkelser.

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs