København udvider til de store feeder-skibe

Københavns Havn har gjort havnen dybere, og dermed kan de store feeder-skibe også i fremtiden komme helt ind til kajen.

Havnedybden i Københavns havn er blevet større, og dermed kan selv de største feeder-skibe nu lægge til langs hovedstadens kajanlæg. Der er tale om at man i containerterminalen har gravet en halv meter mere ud, så havnebassinet nu er 10 meter dybt.

“En halv meter lyder ikke af så meget, men konkret betyder det, at vi nu med sikkerhed kan lade de store feederskibe gå til kaj og dermed bidrage til omsætningen i havnen, som har åbent hele døgnet,” siger Jacob Fogh, der er Terminal Manager i Copenhagen Malmö Port (CMP).

På den modsatte side af Øresund har man lige vedtaget udvidelser for i alt 260 mio. svenske kroner. Over de næste to år skal der opføres nye havneterminaler, kajer, jernbanefaciliteter, og der er afsat yderligere landområder til fremtidig havneudvidelse. Derudover er der afsat plads og økonomi til opførelsen af et nyt logistikcenter for produktions- og distributionsselskaber.

Copenhagen Malmø Port (CMP) har planer om at vokse på flere dele af forretningen. Både når det kommer til håndteringen af biler, men også på fragtmængder og antallet af passagerer.

Copenhagen Malmø Port udvider for 260 mio SEK

Copenhagen Malmø Port regner med større fragtmængder 

ADP fremviser solidt halvårsregnskab 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også