Havneoperatør bekymret for de ultrastore containerskibe
Denne uges indsættelse af CMA CGMs mega-containerskib Marco Polo varsler ikke kun en ny æra for containerskibsindustrien, men også for de havne, der skal håndtere de nye store skibe, der er på vej. Næste store spring bliver, når Maersk Line indsætter sit første Triple-E skib til sommer med plads til 18.000 teu, og ifølge Lloyd´s List vil der blive leveret mere end 130 skibe med plads til over 10.000 teu containere over de næste tre år.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler:
Mærsk-forsøg med kæmpeskibe skrev historie
For abonnenter