ShippingWatch

Handelsekspert anbefaler hårde betingelser for kinesisk opkøb i Hamborg-terminal

Kinesiske Cosco bør åbne sine handelssystemer for bystyret i Hamborg, så tyskerne kan overvåge rederiets forretningsmetoder, hvis Cosco skal være medejer af containerterminal i Hamborg, foreslår ekspert.

Foto: PR/Port of Hamburg/Michael Lidner

Hvis det statskontrollerede kinesiske rederi Cosco bliver medejer af en containerterminal i Hamborg Havn, bør det kun ske på den betingelse, at Hamborg by får adgang til Coscos digitale infrastruktur og får indflydelse på rederiets prispolitik.

Sådan lyder anbefalingen fra Rolf J. Langhammer, der er professor og handelsekspert ved den økonomiske forskningsinstitution Institut für Weltwirtschaft (IfW) i Kiel.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Seaspans ejer får nyt højere købstilbud

Atlas Corp., som bl.a. ejer Seaspan, verdens største ejer af containerskibe, har fået et nyt og højere købstilbud fra et køberkonsortium, der bl.a. tæller containerrederiet ONE.

Seaspans ejer får nyt højere købstilbud

Atlas Corp., som bl.a. ejer Seaspan, verdens største ejer af containerskibe, har fået et nyt og højere købstilbud fra et køberkonsortium, der bl.a. tæller containerrederiet ONE.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs