ShippingWatch

187423855075-1920x1078we.jpg

Sidste uges bedste historier på ShippingWatch

Maersks position som verdens største er ved at lakke mod enden, Wärtsilä afskrev et af fremtidens brændstoffer, Ever Givens manager frygtede negativ omtale efter Suez-hændelse – alt sammen i en uge, hvor det også kom frem, at BW-dominerede Navigator overtager Ultragas i stor handel.

Store shippingselskaber spiller på forskellige heste i klimaræset

20080702-133414-pf-1920x1080we.jpg

Der er brint, LNG og ammoniak, og så er der også metanol og LPG – Buddene er mange, når man spørger store spillere som Maersk, Ardmore, Exmar og Shell om deres bud på fremtidens brændstof og teknologier. Alle er dog enige om, at det er nødvendigt at gøre noget nu.

Svitzer rykker regionalt hovedkontor til Panama

Det Maersk-ejede slæbebådsrederi Svitzer har flyttet et af sine regionale hovedkontorer, der fremover kommer til at ligge i Panama. "Vi ser betydeligt vækstpotentiale i regionen," udtaler managing director i regionen.

Aarhus Havn vil være CO2-neutral inden 2030

Det er lykkedes Aarhus Havn at reducere sit CO2-udslip med 14 pct. sidste år, men målet er at være CO2-neutral inden 2030. Fuld elektrificering af maskin- og bilpark skal være med til at sikre målet.

20170302-083402-L-1920x1078we (1).jpg

Nordisk storbank ser investorerne øge appetitten på shipping

De sidste 12 måneder har været gode for shippingsektoren med en stigende interesse fra investorerne, hvis man spørger DNB’s globale shippingchef Christos Tsakonas, der forventer vækst i bankens udlån til sektoren i år. Især ét emne stjæler dog det meste af hans tid i øjeblikket.

Seneste nyt

Se flere jobs