Log ind
MEPC.jpg
Foto: IMO

IMO's tøven på ballastvand koster hos leverandørerne

Leverandører:

Om få uger afgør IMO, hvornår rederne skal installere systemer til rensning af ballastvand. Op til det vigtige MEPC-møde er usikkerheden blandt leverandørerne kun vokset, og norske Optimarin har allerede måttet nedjustere sine forventninger til året.


AF LOUISE VOGDRUP-SCHMIDT | SØREN PICO
Offentliggjort 19.06.17 kl. 07:03

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

Redningsplan gør indhug i Kleven-families ejerskab

Kleven.jpg Leverandører:

Efter refinansieringen af den store værftsgruppe Kleven sidder ejer-familien på under 20 pct. af koncernen, skriver nett.no.

Leverandør efter konkurs: "IMO's beslutning var meget skuffende"

Leverandører:

Markedet forsvandt for norske Oceansaver, da IMO i sommer udskød tidsplanen for krav til skibes ballastvand, fortæller CEO og formand Kjetil Bruun-Olsen til ShippingWatch. Udskydelse rammer first movers, mener Danske Maritime.

Udskydelse af regler for ballastvand knækker leverandør

Leverandører:

Oceansaver, den norske producent af ballastvandsystemer, er gået konkurs. Selskabet er et af kun fire selskaber i verden, som har en vigtig typegodkendelse på sit system til rensning af ballastvand. IMO's langsommelighed får skylden.

Tyske Meyer fordobler investeringer i finsk skibsværft

Leverandører:

Den tyske Meyer-familie pumper 185 mio. euro i sit finske værft i Turku, der skal øge stålproduktionen og genopbygge Turku som en moderne samlefabrik.

J. Lauritzen: MAN-sag har presset os til det yderste

Leverandører:

Det store arbejde, som er fulgt med motorhavarierne forårsaget af MAN Diesel & Turbos smøresystem, har været en stor mundfuld for J. Lauritzen, fortæller rederiets gastankchef til ShippingWatch. Han er lettet over rettens beslutning.

DSV opruster på sikkerhed med tidligere chef for cybercrime-center

Leverandører:

Den stigende trussel fra hackere får DSV til at hæve it-sikkerheden i en nyoprettet stilling, som tidligere chef for Rigspolitiets Nationale Cybercrime Center skal stå i spidsen for.

Forsiden lige nu

USA indfører nye shipping-sanktioner mod Nordkorea

trump-korea.jpg Rederier:

USA vil ramme Nordkoreas handel med omverdenen og har derfor indført nye sanktioner, som blandt andet vedrører handelsskibe og havne. Flere peger på, at nordkoreanske skibe omgår de eksisterende sanktioner.

Ugens bedste: Maersk Tankers, Royal Arctic Line og ballastvand

Rederier:

Maersk-gruppens salg af tankdivisionen til Maersk-familien trak flere overskrifter på ShippingWatch i ugens løb, hvor der også blev sat fokus på en konkurs på ballastvandmarkedet og et nyt udspil fra skibsofficererne.

Transocean tager milliard-nedskrivning på seks rigge

Offshore:

Transocean vælger nu at pensionere en række af sine rigge, der har været taget ud af markedet, oplyser verdens største rigselskab i en meddelelse.

Storebælt bliver også billigere for lastbiler og tog

Rederier:

Flere dårlige nyheder for Molslinjen. Regeringen og Dansk Folkeparti ændrer aftale om takstnedsættelser over Storebælt, så tog og lastbiler er med.

Så store er Maersk Lines ambitioner for Hamburg Süd

Container:

For første gang har Maersk Line sat et specifikt tal på vækstambitionen for Hamburg Süd, som rederiet ventes endeligt at overtage inden længe. "Det er en langsigtet ambition, men ingen tvivl om, at vores forventninger er høje," siger COO Søren Toft til ShippingWatch.

Spotrater på Asien-Europa falder for fjerde uge i træk

Container:

Containerraterne mellem Asien og Europa falder for fjerde uge i træk. Denne uge lyder faldet på 3,9 pct., viser data fra Shanghai Shipping Exchange.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE