Log ind
Yara Kongsberg.jpg
Foto: PR-foto: Kongsberg

Er det her rederiernes drøm eller skræk?

Leverandører:

Verdens første ubemandede containerskib kommer til at sejle i Norge fra anden halvdel af 2018. Se for hvem, og hvor skibet skal sejle på videoen her.


AF ANDERS PETRI
Offentliggjort 10.05.17 kl. 09:45

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

DSME vil anke dom i strid med Songa Offshore

drilling songa delta.jpg Leverandører:

Værftet Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) har søgt om tilladelse til at appellere afgørelsen i milliardstriden med borerigselskabet Songa Offshore. Sagen drejer sig om to forsinkede rigge.

DSV opruster på sikkerhed med tidligere chef for cybercrime-center

Leverandører:

Den stigende trussel fra hackere får DSV til at hæve it-sikkerheden i en nyoprettet stilling, som tidligere chef for Rigspolitiets Nationale Cybercrime Center skal stå i spidsen for.

Udskydelse af regler for ballastvand knækker leverandør

Leverandører:

Oceansaver, den norske producent af ballastvandsystemer, er gået konkurs. Selskabet er et af kun fire selskaber i verden, som har en vigtig typegodkendelse på sit system til rensning af ballastvand. IMO's langsommelighed får skylden.

Nye priser for Panama Kanalen på vej

Leverandører:

Myndighederne for Panama Kanalen vil inden årets udgang præsentere nye priser som følge af den udvidede kanal fra 2016, skriver Bloomberg. Det skal være konkurrencedygtigt, understeger administrator Quijano.

Leverandør efter konkurs: "IMO's beslutning var meget skuffende"

Leverandører:

Markedet forsvandt for norske Oceansaver, da IMO i sommer udskød tidsplanen for krav til skibes ballastvand, fortæller CEO og formand Kjetil Bruun-Olsen til ShippingWatch. Udskydelse rammer first movers, mener Danske Maritime.

Desmi Danmarks indtjening faldt i 2016

Leverandører:

Desmi Danmark A/S, der er et datterselskab til Desmi A/S, fik lavere indtjening i 2016 end 2015. Ledelsen betegener resultatet som tilfredsstillende. [Rettet: 16.34]

Forsiden lige nu

Høje priser kan fremskynde olieindustriens endeligt

Thina Saltvedt.jpg Offshore:

Elbilernes indtog er allerede en trussel mod olieindustrien, men en for høj oliepris kan skubbe endnu mere på udviklingen mod grønnere energikilder, advarer olieanalytiker, der ikke mener, at Danmark har tid til at bygge ny infrastruktur i jagten på det sorte guld.

Seadrills obligationsejere vil bekæmpe redningsplan

Offshore:

Mindre obligationsejere i Seadrill har hyret et advokatfirma til at hjælpe med at bekæmpe den omfattende restruktureringsaftale, der blev præsenteret i sidste uge.

Regeringen og DF sænker prisen på Storebæltsbroen

Rederier:

Regeringen og Dansk Folkeparti sænker prisen for at køre over Storebæltsbroen.

Skibsofficerer i nyt udspil: Dansk nettoløn skal følge sømanden

Rederier:

Søfartens Ledere foreslår i nyt politisk udspil, at danske søfarende får mulighed for at arbejde på nettoløn på fremmeflagede skibe og ikke kun på skibe i DIS.

John Fredriksen topper listen over Norges rigeste

Rederier:

John Fredriksen, som egentlig har cypriotisk pas, er for 15. år i streg udråbt som Norges rigeste person af erhvervsmagasinet Kapital. Lidt længere nede på listen finder man en anden kending fra shippingbranchen.

DSME vil anke dom i strid med Songa Offshore

Leverandører:

Værftet Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) har søgt om tilladelse til at appellere afgørelsen i milliardstriden med borerigselskabet Songa Offshore. Sagen drejer sig om to forsinkede rigge.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE