Log ind
hempel2.jpg
Foto: PR-foto/Hempel

Hempel hensætter 300 mio i stor bestikkelsessag

Leverandører:

Hempel, som blandt andet producerer skibsmaling, må hensætte 300 mio. kr. som følge af den sag om bestikkelse, selskabet selv meldte ud sidste år. Det fremgår af det netop offentliggjorte regnskab. Ti medarbejdere er nu fyret.


AF NIKLAS KRIGSLUND
Offentliggjort 05.04.17 kl. 10:19

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

Jenny Braat blæser til kamp for montørordningen

Jenny N. Braat.jpg Leverandører:

Selvom erhvervsminister Brian Mikkelsen (K) betragter det som "meget vanskeligt" at indføre en montørordning i Danmark, holder Danske Maritimes adm. direktør Jenny Braat hårnakket fast i, at ordningen kan indføres. Måske uden om EU.

Dansk havneingeniør skal projektere stor olieterminal i Østafrika

Leverandører:

Danske Niras har sikret sig arbejdet med at projektere en olieterminal, som skal ligge i det nordlige Tanzania. Projektet omfatter en 1445 km lang eksportledning til råolie.

Altor vil styrke Wrist Ship Supply med "større opkøb"

Leverandører:

Kapitalfonden Altor vil styrke Wrist Ship Supply, inden den på et tidspunkt sælger selskabet videre. Det skal blandt andet ske ved at opkøbe pressede konkurrenter, siger partner Søren Johansen til Børsen. Første opkøb kan komme i år.

Danske Maritime afviser bekymring om montørordning

Leverandører:

EU vil næppe stille sig i vejen for en eventuel dansk montørordning, som er blandt vækstteamets anbefalinger til regeringen. Det vurderer både Danske Maritimes direktør og brancheforeningens advokater i Gorissen Federspiel.

Singapores Keppel-værft har fyret 18.000 på to år

Leverandører:

Frasalg og afskedigelser har igen ramt Singapores store Keppel-værft i første kvartal 2017. Inden for de seneste to år har værftet halveret sin globale arbejdsstyrke, fremgår det af regnskabet.

MAN genopstarter motorproduktion i Danmark

Leverandører:

MAN Turbo & Diesel genopstarter produktionen af skibsmotorer i Danmark, fortæller motorproducentens CEO, Dr. Uwe Lauber, til ShippingWatch. Denne gang med en highspeed-motor målrettet slæbebåde og offshoreskibe.

Forsiden lige nu

Brian Mikkelsen sår tvivl om "meget problematisk" montørordning

brianmikkelsen3.jpg Rederier:

Den umiddelbare melding fra EU lyder, at det ikke er muligt at indføre en montørordning i Danmark, fortæller erhvervsminister Brian Mikkelsen (K) til ShippingWatch. Ordningen er en af de centrale anbefalinger fra vækstteamet, som blev leveret til ministeren idag.

Maersk napper Danfoss' direktør for kommunikation

Mennesker:

Mette Refshauge, der har været i Danfoss i fire et halvt år, skifter til august til Maersk, hvor hun skal være kommunikationsdirektør for afdelingen Transport & Logistics.

Frontline bejlede forgæves til DHT i over et år

Tank:

John Fredriksens Frontline forsøgte i over et år at blive DHT Holdings partner, inden tankrederiet i stedet løb med Carsten Mortensens BW Group. Læs detaljerne i forløbet fra de første tilnærmelser til den endelige afvisning her.

Ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

Det blå vækstteam fremlagde sine anbefalinger til regeringen, men ifølge erhvervsminister Brian Mikkelsen er der stor usikkerhed om et af de mest centrale forslag. DHT afviste samtidig et forsøg fra Frontline på at forhindre handlen med BW Group i ugen, der gik på ShippingWatch.

Jenny Braat blæser til kamp for montørordningen

Leverandører:

Selvom erhvervsminister Brian Mikkelsen (K) betragter det som "meget vanskeligt" at indføre en montørordning i Danmark, holder Danske Maritimes adm. direktør Jenny Braat hårnakket fast i, at ordningen kan indføres. Måske uden om EU.

Taiwanesiske Yang Ming i hård kamp for sin fremtid

Container:

En af Maersk Lines konkurrenter og medlem af The Alliance, taiwanesiske Yang Ming Marine kæmper hårdt for at skabe en bæredygtig fremtid og komme sin enorme gæld til livs. Drewry mener dog, der er lang vej endnu.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE