Log ind
hejre jacket Up-ending.jpg
Foto: Dong Energy

Dong efter Hejre-stop: Havde været uansvarligt at fortsætte

Leverandører:

Byggeriet af en overdel til den kommende Hejre-platform i Nordsøen er blevet for dyrt for operatøren Dong, og derfor har man i dag opsagt kontrakten med leverandøren. Leverandøren bliver nu trukket i retten.


AF MATHIAS ØRSBORG JOHANSEN, ENERGIWATCH
Offentliggjort 30.03.16 kl. 08:38

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

120 fyres i Kongsberg Maritime

borerig offshore.jpg Leverandører:

Problemer på offshoremarkedet gør, at det norske selskab Kongsberg Maritime fyrer 120 mand i hele verden.

Tilbagegang i 2016 for Wärtsilä Danmark

Leverandører:

Omsætning, overskud og aktiver faldt alle i løbet af 2016 for den danske afdeling af finske Wärtsilä. Bestyrelsen er tilfreds, da der trods fald er overskud.

Familien Thrane taber millioner på ny satsning

Leverandører:

Navigationsudstyr til skibe er endnu ikke blevet til en god forretning for den kendte erhvervsfamilie Thrane, der har underskud for tredje år i træk.

Er det her rederiernes drøm eller skræk?

Leverandører:

Verdens første ubemandede containerskib kommer til at sejle i Norge fra anden halvdel af 2018. Se for hvem, og hvor skibet skal sejle på videoen her.

MAN leverer verdens største motor til nyt gigaskib

Leverandører:

Verdens største containerskib på 19.000 teu fra kinesiske CSCL er udstyret med en motor fra MAN Diesel & Turbo. Verdens største motor lavet nogensinde til et containerskib.

MAN betaler 8 mio dollars tilbage i sag om motorfusk

Leverandører:

MAN Diesel & Turbo accepterer at betale 8 mio. dollars tilbage til det norske rederi Skaugen i den langstrakte sag om fusk med dieselmotorer. "Vi har væsentlige udestående krav mod Skaugen," oplyser MAN i en kommentar til ShippingWatch.

Forsiden lige nu

Minister går ind i APM Terminals-konflikt i Gøteborg

Ylva Johansson.jpg Havne:

Konflikten i Gøteborg Havn bør løses og fordrer en udredning af den svenske model, lyder det fra den svenske arbejdsmarkedsminister Ylva Johansson. APM Terminals hilser forslaget velkommen, men understreger, at en løsning på den korte bane er nødvendig. "Det er for voldsomt, hvad der foregår nu," siger CEO Henrik Kristensen til ShippingWatch.

CEO: A2Sea bliver snart solgt

Offshore:

Ifølge Jens Frederik Hansen, adm. direktør for A2Sea, er Dong og Siemens kun ejere af selskabet i en måneds tid eller halvanden endnu.

Blue Water Shipping vinder sag over Odense Havn

Havne:

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen har afgjort, at Odense Havn har udøvet ulovlig konkurrence over for Blue Water Shipping i Lindø Industripark. Sagen startede tilbage i 2014.

Norge vil fremskynde olieboringer i Barentshavet

Offshore:

Den norske olie- og energiminister vil hurtigst muligt have åbnet op for nye olieboringer i Barentshavet for at sikre, at Norge ikke sakker bagud i det arktiske kapløb med Rusland.

Værdien af Seadrill er dykket dybt siden årsskiftet

Offshore:

Aktiekursen på John Fredriksens boreselskab Seadrill er smeltet ned siden årsskiftet. Forud for regnskabet onsdag morgen, der ventes med stor spænding, hæfter analytikerne sig bl.a. ved, at selskabet ikke er nået i mål med den proklamerede restrukturering.

Ny shippingfond med Mærsk-bagland gør de første køb

Rederier:

Det nye investeringsselskab i shippingbranchen med blandt andre Pension Danmark i investorkredsen, Navigare Capital Partners, har sat de første penge i to produkttankskibe. "Vi vil købe ind i forskellige segmenter," siger direktør Henrik Ramskov til ShippingWatch.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE