Log ind
VIKING korea.jpg
Foto: PR VIking

Vikings CEO: Her ligger vores vækst i fremtiden

Leverandører:

Et robust koncept, der rækker flere år frem, en forbedret krog og software, der holder styr på efteruddannelsen af besætningens brand- og redningskurser skal holde skruen i vandet for Esbjerg-baserede Viking.


AF CHRISTIAN BARTELS
Offentliggjort 23.03.16 kl. 11:26

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

OW Bunkers ledelse tog afstand fra Altors skattefinte

OwBunker4.jpg Leverandører:

Den tidligere øverste ledelse i OW Bunker ville lægge afstand til den skattefinte, som Altor foretog for at sikre en ekstra milliongevinst. Det skriver DR.

Wilhelmsen køber leverandør for milliarder

Leverandører:

Wilhelmsen har investeret et stort milliardbeløb i leverandøren Drew Marine, der levere kemiske og tekniske løsninger til shippingindustrien.

Niras satser på havvind i Asien

Leverandører:

Den rådgivende ingeniør etablerer sig i Taiwan med permanent kontor for at få adgang til et potentielt milliardmarked for havvind. Selskabet forventer at kunne omsætte for op til 100 mio. kr. årligt.

Ny dok i Thyborøn optrapper kamp om offshore-kunder

Leverandører:

To virksomheder i Thyborøn tager kampen op med Fayard og Orskov og har købt flydedok fra nedlukket værft i Gøteborg. Det bliver den største på den jyske vestkyst og den tredjestørste i Danmark.

Altor vil styrke Wrist Ship Supply med "større opkøb"

Leverandører:

Kapitalfonden Altor vil styrke Wrist Ship Supply, inden den på et tidspunkt sælger selskabet videre. Det skal blandt andet ske ved at opkøbe pressede konkurrenter, siger partner Søren Johansen til Børsen. Første opkøb kan komme i år.

Altor forsøger at hindre sagsanlæg mod sig selv efter OW Bunker-kollaps

Leverandører:

Altor scorede milliarder på at børsnotere OW Bunker og forsøger nu at spænde ben for det sagsanlæg, som konkursadvokaterne i den krakkede virksomhed har anlagt.

Forsiden lige nu

Sprække i tandhjul bag fatal helikopterulykke

Irak - HOUGAARD NIELS.jpg Offshore:

En sprække i et tandhjul var årsag til helikopterulykken sidste år, der kostede 13 mennesker livet, fastslår den norske havarikommission i myndighedens foreløbige granskning af ulykken.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Danmark og flere andre lande får i disse måneder gransket deres statsstøtte til rederier og maritime virksomheder, mens John Fredriksens jagt på DHT fortsætter. Og så var ShippingWatch i denne uge til stede på stor konference i Singapore.

Frontlines nye angreb på DHT afværget

Tank:

Retten på Marshall Islands har ligesom retten i New York fastslået, at aftalen mellem BW Group og DHT Holdings ikke er problematisk. Frontline har begge steder forsøgt at få rettens ord for det modsatte for selv at få større del i DHT Holdings flåde af supertankere.

Wedell-Wedellsborg har skruet ned for sit shippingimperium

Rederier:

Johan Wedell-Wedellsborg har udviklet et nødlidende familierederi til milliardkoncernen Weco Group. Men efter flere frasalg det seneste år har han luftet tankerne om at skrue ned for shipping. ShippingWatch fortæller her om neddroslingen af investeringerne.

OW Bunkers ledelse tog afstand fra Altors skattefinte

Leverandører:

Den tidligere øverste ledelse i OW Bunker ville lægge afstand til den skattefinte, som Altor foretog for at sikre en ekstra milliongevinst. Det skriver DR.

Er 27,5 mia en god pris for et tysk containerrederi?

Container:

Den pris, som Maersk-gruppen betaler for det tyske rederi Hamburg Süd, ligner umiddelbart, at den ligger i den høje ende af, hvad der i forvejen var ventet i markedet, lyder det fra Jyske Bank. Prisen er fornuftig, er holdningen hos Nordea.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE