Log ind
Erno-kolen-en-erts.jpg
Foto: Rotterdam Havn

Maersk Broker indgår nyt tørlastpartnerskab

Leverandører:

Maersk Broker har underskrevet en hensigtserklæring om at blive ny storaktionær i det danske mæglerselskab Lanic. "Lanic er en kvalitetsmægler, som, vi er sikre på, vil matche resten af vores organisation perfekt," siger Claes Devantier, der sidder i ledelsen i Maersk Broker.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 15.03.16 kl. 14:23

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

Ballastvand koster gamle skibe 3000 dollars dagligt

Wärtsilä.jpg Leverandører:

De nye krav om installation af systemer til rensning af ballastvand på eksisterende skibe kan for rederne løbe op i en ekstra udgift på knap 3.000 dollars om dagen i resten af skibets levetid. Det skriver analysehuset Alphabulk i en ny undersøgelse.

Monjasa-udbrydere bag nyt bunker-selskab

Leverandører:

Et nyt internationalt bunkerselskab med hovedsæde i Dubai og Houston har set dagens lys. Tre af de fire partnere er tidligere Monjasa-ansatte. Penge fra et af de mest betydende danske rederier står bag.

Monjasa henter ny finansdirektør i Maersk Oil

Leverandører:

Kenneth Henriks med en fortid i bl.a. Maersk Line og senest finansdirektør i Maersk Oil i Qatar skal være ny CFO i bunkerkoncernen Monjasa.

Monjasa fanget midt i bunkerstrid

Leverandører:

Det svenske bunkerselskab Stena Oil beskylder myndighederne på vestafrikansk ø for illegalt at have forsøgt at sælge beslaglagt bunkerolie til det danske Monjasa, som nu er blevet en brik i sagen mellem de to parter.

"Verden bør være visionen for Det Blå Danmark"

Leverandører:

Nu trækker regeringens vækstteam for Det Blå Danmark i arbejdstøjet. Denne gang må visionen favne hele verden. Europa kan umuligt være nok som ambition.

Cosco Shipping vil skære ned på sine værfter

Leverandører:

Kinesiske China Cosco Shipping Group vil reducere kapaciteten på sine værfter frem mod 2020. I alt skal kapaciteten på selskabets mange værfter skæres fra 12,05 dwt til 9,6 dwt med udgangen af 2020.

Forsiden lige nu

Monjasas stifter og storaktionær trækker sig

MONJASAJacobsen2.jpg Services:

Jan Jacobsen, adm. direktør og stifter af bunkervirksomheden Monjasa i Fredericia, trækker sig fra ledelsen og bestyrelsen af personlige årsager.

Forvirring om oliens fremtid i Mærsk

Offshore:

Flere spekulerer i, at A.P. Møller-Mærsk er på vej helt ud af olieproduktion og vil skille sig af med olieforretningen. Men det er en sandhed med modifikationer. Mærsk-familien skipper ikke olien helt.

Maersk Line kan spejde forgæves efter godbidder

Rederier:

Det bliver svært for Maersk Line at gå på indkøb, for ifølge analytikere er der ikke rigtigt nogle oplagte opkøbskandidater. Det skriver Berlingske Business.

Her er anbefalingerne efter fatal helikoptertragedie

Services:

Selv om Statoil prioriterer flysikkerhed højt, bør selskabet udarbejde en klarere sikkerhedsstrategi og en tilhørende plan, skriver den norske haverikommission i en rapport offentliggjort fredag efter den tragiske helikopterulykke i april i år.

Her er ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

Det blev store-M uge. M for Maersks opsplitning i to forretningsområder. Få overblikket over det nye Maersk her. Spektakulær dom i sagen om dansk bunkerselskab. Flere detaljer om Hanjins nedtur. Olieprisfaldet rammer bredt i industrien. Læs ugens bedste.

Mærsk-analytikere undrer sig: Hvorfor stopper Trond?

Rederier:

A.P. Møller-Mærsks afgående finansdirektør hyldes af de analytikere, der følger Mærsk og ikke helt kan forstå hans afgang.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE