Log ind
MAN Diesel & Turbo krumtap firetakt.jpg
Foto: PR

Deprimerede shippingmarkeder smitter af på MAN

Leverandører:

Den store leverandør blev ramt på tværs af forretningen af svære markedsvilkår inden for shipping og offshore samt voldsom konkurrence på det vigtige brasilianske bilmarked. Gruppen venter et lavere salg og driftsresultat for 2016.


AF Daniel Logan Berg-Munch
Offentliggjort 11.03.16 kl. 10:06

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

Bunkerselskab tjente stort på påstået bedrageri

bunker1.jpg Leverandører:

"Det skal vi lave meget mere af. Mums," lød det i en mail fra en af topfolkene i et dansk bunkerselskab fremlagt under et retsmøde fredag. Bagmandspolitiet har tiltalt selskabet og flere topfolk for systematisk millionbedrageri mod malaysisk kunde.

Få kinesiske værfter sidder på næsten alle nye ordrer

Leverandører:

Af Kinas i alt 300 aktive skibsværfter sidder blot 51 værfter på næsten 97 pct. af alle nye ordrer til landets skibsbygningsindustri. De kinesiske værfter modtog 83 pct. flere nybygningsordrer i årets første fem måneder.

MAN leverer verdens største motor til nyt gigaskib

Leverandører:

Verdens største containerskib på 19.000 teu fra kinesiske CSCL er udstyret med en motor fra MAN Diesel & Turbo. Verdens største motor lavet nogensinde til et containerskib.

Danske værfter forbigået til ordre på lodsbåde

Leverandører:

Det er ikke kun ordren på skibe til Forsvaret til en værdi af 700 millioner kroner, som de danske værfter frygter kan ende i udlandet i forbindelse med den nye udbudsrunde. DanPilots seneste ordre på lodsbåde er endt uden for landets grænser efter en prækvalifikation.

Ulykkes-helikopter er styrtet flere gange

Leverandører:

Statoil har beordret flyvestop for alle chartrede helikoptere af typen EC 225 Super Puma. Helikopteren anvendes hyppigt til transport til offshore-områder.

OW Bunkers kuratorer forbereder milliardkrav mod stribe af topfolk

Leverandører:

Nu er kuratorerne bag OW Bunkers kollaps klar til at skyde med skarpt mod topfolk i OW Bunker og kravet er enormt. Samlet jagter kuratorerne 3,2 mia. kr., viser interne dokumenter.

Forsiden lige nu

Nordens formand: Vi er kede af at miste Bonderup til konkurrent

Klaus Nyborg 3 Tørlast:

Ejner Bonderups fratrædelse er et betydeligt tab, men vi klarer den nok, siger Nordens bestyrelsesformand Klaus Nyborg til ShippingWatch, efter at rederiets chef for tørlastdivisionen siden 2012 bliver ny CEO i XO Shipping.

Ejner Bonderup bliver ny CEO i XO Shipping

Tørlast:

Ejner Bonderup bliver ny CEO for det danske tørlastrederi XO Shipping. Tidligere fredag har han bebudet sin afsked i Norden. Stifter Christian Levin rykker op i bestyrelsen, hvor han bl.a. skal koncentrere sig om den strategiske udvikling.

Mærsk ramte en guldåre med olien - hvad nu?

Rederier:

A.P. Møller-Mærsk er - måske - parat til et historisk opgør med konglomeratstrukturen og vil nu med en hurtigt-arbejdende task force af tunge drenge vurdere, om alle selskaber skal være en del af koncernen fremover. Her er et overblik over de enkelte selskabernes performance de seneste år - set i lyset af udviklingen i oliepriserne, i fragtraterne og den globale økonomi.

Vidner blev væk i straffesag mod dansk bunkerselskab

Services:

En straffesag mod en dansk bunkervirksomhed lakker mod enden. Ikke ét eneste vidne har foreløbigt støttet bagmandspolitiets anklager om systematisk bedrageri mod en kunde gennem et selskab i skattely.

Nordens tørlastchef Ejner Bonderup fratræder

Tørlast:

Ejner Bonderup har opsagt sin stilling som direktør for Nordens tørlastafdeling for at tiltræde en stilling i en anden shippingvirksomhed. Det oplyser Norden i en børsmeddelelse.

Scandlines' CEO: KPMG's rapport er evident tåbelig

Rederier:

CEO i Scandlines Søren Poulsgaard Jensen kritiserer i hårde vendinger det arbejde, som KPMG har udført for Transportministeriet, og som Deloitte nu har gennemgået for Scandlines. "Nu håber jeg på ligebehandling," siger han til ShippingWatch.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE