Log ind
Seven Seas.jpg
Seven Seas' nye lager i Den Helder i Holland.
Foto: Seven Seas

Derfor har Seven Seas holdt krigkassen lukket

Leverandører:

Der var store vækstambitioner, da amerikanske Supreme Group overtog norske Seven Seas i 2014. Siden har der været forholdsvis stille. CEO Theo Reichert forklarer i et interview med ShippingWatch hvorfor.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 14.03.16 kl. 10:11

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

Ibia roser straf til bunkerselskab i Singapore

Hyundai Merchant Marine singapore havn container port Leverandører:

Bunker-sammenslutningen Ibia roser Singapores havnemyndigheder for at suspendere svindlere fra den store bunkerhavn og arbejder sammen med spillere i Singapore videre på at lukke huller for bunkersnyd.

Kobberbryllup ændrede kursen for Bunker Holdings topchef

Leverandører:

Et tilfældigt møde ved et kobberbryllup for mange år siden var et vendepunkt for Keld R. Demants karriere. I dag er han CEO i Bunker Holding. Det er afgørende at finde en god chef for at gøre karriere, lyder rådet.

Bagmandspolitiet: Lars Møller handlede i egen interesse

Leverandører:

Den tidligere direktør for OW Bunkers Singapore-datterselskab, Lars Møller, havde ingen interesse i at snyde med tallene. Sådan lød det forleden fra hans forsvar. Forkert, lyder det fra Bagmandspolitiet. Direktøren kunne sikre sig en større bonus, fremgår det af anklageskriftet.

Dansk gasselskab øjner ny milliardforretning

Leverandører:

Saudiskejede aarhusianere vurderer snarligt gennembrud på LNG-markedet. Nye tal fra IEA bakker op bag den forventning.

Ny bunkerformand opfordrer branchen til at afsløre fusk

Leverandører:

I fremtiden vil der komme flere sager med whistleblowere i bunkerbranchen, forudser Robin Meech, formand for bunkerorganisationen Ibia. Flere sager må frem i lyset, siger han til ShippingWatch og udpeger de vigtigste emner i branchen.

Undersøgelse: Problemer med halvdelen af alle ballastsystemer

Leverandører:

Knap halvdelen af alle de systemer til rensning af ballastvand, som er installeret ombord på verdensflåden, virker ikke eller anses som problematiske. Det viser en ny undersøgelse fra klasseselskabet ABS.

Forsiden lige nu

Svitzer vil sælge 11 arbejdsløse skibe

oden-and-ebba-maersk-gothenburg-sweden.jpg Svitzer Rederier:

Maersk-gruppens slæbebådsselskab Svitzer vil sælge 11 oplagte skibe, som er uden udsigt til at få arbejde til bæredygtige priser på grund af overkapaciteten på markedet.

Nordens forventninger kommer under luppen

Tørlast:

Nordens forretningsområder tørlast og olie er fortsat presset af svage markeder, og det kan betyde en nedjustering for rederiet, når regnskabet kommer torsdag morgen.

Så meget solgte Rickmers sine fem MPP-skibe for

Tørlast:

Ifølge Alphaliner solgte den trængte Rickmers Groups sine fem store MPP-skibe til tyske Zeaborn for seks mio. dollars per styk.

Maersk Line mangler ni godkendelser til Hamburg Süd-køb

Container:

Der mangler stadig grønt lys fra en række lande verden over, før Maersk Line kan regne købet af Hamburg Süd for helt i hus, siger CEO Søren Skou i forbindelse med kvartalsregnskabet.

Jacob Meldgaard tror på flad udvikling i produkttank

Tank:

Danske Torm kom ud af andet kvartal med et driftsoverskud på 36 mio. dollars og en negativ bundlinje på to mio. dollars. Flad udvikling fortsat ind i tredje kvartal, siger topchef Jacob Meldgaard til ShippingWatch.

Hamborg Havn fastholder vækst i hård konkurrence

Havne:

Væksten i havnen i Hamborg ligger på det samme niveau som sidste år. Stabilt resultat i et svært marked og bedre end andre tyske havne, siger Axel Mattern, CEO for Port of Hamburg Marketing.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE