Log ind
Henrik Sørensen.JPG
Henrik Sørensen, Desmi
Foto: Desmi

Desmi Danmark øgede resultatet i 2015

Leverandører:

Desmi Danmark, et datterselskab til den danske pumpeproducent Desmi, kom ud af 2015 med fremgang på bundlinjen, og de gode takter ventes at fortsætte i 2016.


AF Daniel Logan Berg-Munch
Offentliggjort 09.03.16 kl. 11:32

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

Medie: Sydkoreas regering vil bestille 61 nye skibe

Hyundai Heavy Industries værft Ulsan Sydkorea.jpg Leverandører:

Ifølge nyhedsmediet The Korea Herald vil Sydkoreas regering tilføre landets banker, der er dybt involveret i skibsbygning og landets rederier, over 1,2 mia. dollars, der bl.a. skal dække omkostninger til et hav af nybygninger.

Nordea: 2017 bliver stort restruktureringsår for rigselskaber

Leverandører:

Næste år vil flere rigselskaber blive nødsaget til at sætte gang i en restrukturering for at komme igennem dødvandet, mener Nordea Markets. Mange rigge skal ophugges, fortæller analytiker til ShippingWatch.

Endofa har hyret talknuser til at rydde op i forretningen

Leverandører:

Mangelfulde regnskaber og et stort hul i kassen fik sidste år Endofa til at hyre CFO Torben Okkels til at redde bunkerselskabet. Det var nu eller aldrig, fortæller han til ShippingWatch.

Nye priser for Panama Kanalen på vej

Leverandører:

Myndighederne for Panama Kanalen vil inden årets udgang præsentere nye priser som følge af den udvidede kanal fra 2016, skriver Bloomberg. Det skal være konkurrencedygtigt, understeger administrator Quijano.

Medie: Andet kvartal vil gøre ondt på koreanske værfter

Leverandører:

Sydkoreas tre kæmpeskibsværfter står over for endnu en dyster regnskabsperiode ifølge The Korea Herald. Bundlinjen i de kommende halvårsregnskaber kan blive ramt hårdt som følge af de store restruktureringer, der præger hele branchen.

Koreansk værftsgigant har svindlet for 8 mia kroner

Leverandører:

Der er angiveligt blevet svindlet for 8,4 mia. kroner i regnskaberne for det koreanske Daewoo-værft, hvor store bonusser også er blevet uddelt på trods af massive tab i virksomheden. Det skriver Yonhap efter razzia.

Forsiden lige nu

Dong størst i sløvt offshore-halvår i Europa

A2Sea_Gode_Wind6.jpg Offshore:

114 offshore-vindmøller blev tilsluttet til Europas elnet i årets første seks måneder. Det var et dyk på hele 78 pct. fra samme periode af 2015.

Medie: Sydkoreas regering vil bestille 61 nye skibe

Leverandører:

Ifølge nyhedsmediet The Korea Herald vil Sydkoreas regering tilføre landets banker, der er dybt involveret i skibsbygning og landets rederier, over 1,2 mia. dollars, der bl.a. skal dække omkostninger til et hav af nybygninger.

Nu vil containernedturen også ramme Seago Line

Container:

Efter at have leveret en lille milliard i overskud i det sidste helårsregnskab kan Maersk-gruppens europæiske feeder- og shortsea rederi Seago Line ikke længere modstå nedturen i containerindustrien, siger CEO Søren Castbak til ShippingWatch efter et halvt år på posten.

Maersk Oils svenske Sverdrup-partner topper global vækst

Offshore:

30 ud af 56 store olieselskaber, som Wood Mackenzie har analyseret, vil producere mindre olie om fem år. Det svenske Lundin Petroleum stikker dog ud som undtagelsen med en stor tocifret vækst frem til 2020. Forklaringen ligger i Norge.

DP World leverer fortsat vækst i mængderne

Havne:

Den Dubai-baserede terminaloperatør DP World leverer fortsat vækst på tværs af sine containerterminaler trods det svage containermarked.

Golar og Schlumberger i ambitiøst LNG-samarbejde

Offshore:

Det norske LNG-rederi Golar og olieservicevirksomheden Schlumberger i nyt joint venture, der skal udnytte billige gasreserver og omdanne det til flydende LNG.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE