Log ind
LarsRosenkrands.jpg
Foto: Privat

Dansker bag nyt selskab efter Seven Seas-exit

Leverandører:

Knap halvandet år stod Lars Rosenkrands i spidsen for supply-selskabet Seven Seas, før han valgte at forlade topposten. Nu er han i gang med at realisere sin oprindelige ambition, fortæller han til ShippingWatch. Målet er bl.a. at tage kampen op med Seven Seas og danske Wrist.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 10.03.16 kl. 13:16

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

Keppel får ordre til 103 mio. dollars

Stolt-nielsen.jpg Leverandører:

Tankederiet Stolt-Nielsen har bestilt to nye LNG-skibe hos Keppel i Singapore. Derudover har rederiet option på yderligere tre skibe fra Keppel.

120 fyres i Kongsberg Maritime

Leverandører:

Problemer på offshoremarkedet gør, at det norske selskab Kongsberg Maritime fyrer 120 mand i hele verden.

Monjasa-udbrydere bag nyt bunker-selskab

Leverandører:

Et nyt internationalt bunkerselskab med hovedsæde i Dubai og Houston har set dagens lys. Tre af de fire partnere er tidligere Monjasa-ansatte. Penge fra et af de mest betydende danske rederier står bag.

Eimskip får bøde af islandsk finanstilsyn

Leverandører:

Det islandske finanstilsyn (FSA) har givet Eimskip en bøde på 50 mio. islandske kr., omkring 1,3 mio. kr., fordi selskabet ifølge tilsynet ikke var hurtig nok til at indrapportere et forbedret resultat for første kvartal sidste år.

MAN betaler 8 mio dollars tilbage i sag om motorfusk

Leverandører:

MAN Diesel & Turbo accepterer at betale 8 mio. dollars tilbage til det norske rederi Skaugen i den langstrakte sag om fusk med dieselmotorer. "Vi har væsentlige udestående krav mod Skaugen," oplyser MAN i en kommentar til ShippingWatch.

MAN leverer verdens største motor til nyt gigaskib

Leverandører:

Verdens største containerskib på 19.000 teu fra kinesiske CSCL er udstyret med en motor fra MAN Diesel & Turbo. Verdens største motor lavet nogensinde til et containerskib.

Forsiden lige nu

Storkunder kritiserer besætningernes standard

7501007186_4e7b5c4e2a_h.jpg Rederier:

Nogle af verdens største kunder inden for tørlast og tank, eksempelvis Trafigura og Shell, kritiserer rederierne for at slække på kvaliteten af besætningerne ombord på skibene, fremgår det af en ny rapport. Det kan gå ud over sikkerheden.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Monjasa kom ud med et stort underskud, mens Lightship tabte dramatisk retssag til tidligere partner. Og så fandt Dong Energy en køber for sin olie- og gasforretning. Her er ugens vigtigste historier på ShippingWatch.

Norge ønsker ti års skattefordele for rederier

Rederier:

Norges finansminister Siv Jensen ønsker landets tonnageskat forlænget med ti år og har bedt EU-Kommissionen godkende ordningen, der udløber den 1. juli i år. Ligesom i Danmark ønsker Norge ligeledes at brede ordningen ud til vindrederier.

Færgetrafikken vokser - undtagen i Øresund

Rederier:

Selv om færre rejser med færge til Norge og Sverige, er der flere passagerer på danske færger.

Overskuddet falder i Sovcomflot

Tank:

Det russiske tankrederi Sovcomflot forlod – trods modvind – de første tre måneder af 2017 med overskud i deres måske sidste kvartalsregnskab inden børsnotering.

ConocoPhillips' norske omsætning skåret med 10 mia

Offshore:

Det amerikanske olieselskab ConocoPhillips er også blevet ramt af den lave oliepris, og det har kostet på indtægterne og bundlinjen.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE