Log ind
HvideSande6887345997754686168.jpg

A2Seas kæntrede pram halvvejs tømt for olie

Leverandører:

Der har indtil nu ikke været nogen problemer for A2Sea med at få tømt den jack-up pram, der kæntrede i begyndelsen af februar. Spild er undgået.


AF MICHAEL DUELUND, ENERGIWATCH
Offentliggjort 18.02.16 kl. 09:08

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

Ballastvand koster gamle skibe 3000 dollars dagligt

Wärtsilä.jpg Leverandører:

De nye krav om installation af systemer til rensning af ballastvand på eksisterende skibe kan for rederne løbe op i en ekstra udgift på knap 3.000 dollars om dagen i resten af skibets levetid. Det skriver analysehuset Alphabulk i en ny undersøgelse.

Monjasa-udbrydere bag nyt bunker-selskab

Leverandører:

Et nyt internationalt bunkerselskab med hovedsæde i Dubai og Houston har set dagens lys. Tre af de fire partnere er tidligere Monjasa-ansatte. Penge fra et af de mest betydende danske rederier står bag.

Monjasa henter ny finansdirektør i Maersk Oil

Leverandører:

Kenneth Henriks med en fortid i bl.a. Maersk Line og senest finansdirektør i Maersk Oil i Qatar skal være ny CFO i bunkerkoncernen Monjasa.

Monjasa klar til ekstra forretning i København

Leverandører:

Bunkervirksomheden Monjasa åbner kontor i København for at være tættere på kunder og på kommende arbejdskraft, ligesom virksomheden gerne vil kunne tilbyde en central arbejdsplads til medarbejdere i udlandet.

Monjasa flytter sin største forretning til Dubai

Leverandører:

Fra 2015 vil den danske bunkervirksomhed Monjasa drive virksomhedens to største forretningsområder, Afrika og Mellemøsten, fra Dubai. "Et naturligt valg," siger CEO Anders Østergaard til ShippingWatch.

11 dage sendte Niels Juel tilbage til Danmark

Leverandører:

Et ønske om at udskyde arbejdet i elleve dage betyder, at det estiske værft Tallin Shipyard mistede kontrakten på vedligehold og reparation af forsvarsfregatten Niels Juel. "Vi er fortørnede over, hvad der er sket," fortæller en talsmand fra værftet til ShippingWatch.

Forsiden lige nu

Monjasas stifter og storaktionær trækker sig

MONJASAJacobsen2.jpg Services:

Jan Jacobsen, adm. direktør og stifter af bunkervirksomheden Monjasa i Fredericia, trækker sig fra ledelsen og bestyrelsen af personlige årsager.

Forvirring om oliens fremtid i Mærsk

Offshore:

Flere spekulerer i, at A.P. Møller-Mærsk er på vej helt ud af olieproduktion og vil skille sig af med olieforretningen. Men det er en sandhed med modifikationer. Mærsk-familien skipper ikke olien helt.

Maersk Line kan spejde forgæves efter godbidder

Rederier:

Det bliver svært for Maersk Line at gå på indkøb, for ifølge analytikere er der ikke rigtigt nogle oplagte opkøbskandidater. Det skriver Berlingske Business.

Her er anbefalingerne efter fatal helikoptertragedie

Services:

Selv om Statoil prioriterer flysikkerhed højt, bør selskabet udarbejde en klarere sikkerhedsstrategi og en tilhørende plan, skriver den norske haverikommission i en rapport offentliggjort fredag efter den tragiske helikopterulykke i april i år.

Her er ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

Det blev store-M uge. M for Maersks opsplitning i to forretningsområder. Få overblikket over det nye Maersk her. Spektakulær dom i sagen om dansk bunkerselskab. Flere detaljer om Hanjins nedtur. Olieprisfaldet rammer bredt i industrien. Læs ugens bedste.

Mærsk-analytikere undrer sig: Hvorfor stopper Trond?

Rederier:

A.P. Møller-Mærsks afgående finansdirektør hyldes af de analytikere, der følger Mærsk og ikke helt kan forstå hans afgang.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE