Log ind
OwBunker5.jpg
Foto: Andreas Vallbracgt-Prachtvoll/Jyllands-Posten

Verdens største bunkerselskab gik tilbage i 2015

Leverandører:

World Fuel Services, verdens største bunkerselskab foran danske Bunker Holding, tog et slag på omsætningen og resultat i 2015, der blev et år med styrtdykkende brændstofpriser. Mulighed for fortsat vækst i 2016, vurderer CFO.


AF Daniel Logan Berg-Munch
Offentliggjort 11.02.16 kl. 14:27

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

MAN skal fyre 140 ansatte i marinedivision

MAN Diesel & Turbo krumtap firetakt.jpg Leverandører:

MAN Diesel & Turbo skal fyre 1400 ansatte i en sparerunde. Hver tiende kommer fra motorproducentens marinedivision. MAN's danske afdelinger bliver ikke ramt af runden, fortæller selskabet til ShippingWatch.

Besparelser i MAN rammer marine-divisionen

Leverandører:

MAN Diesel & Turbo planlægger at fyre op mod 1400 medarbejdere som en del af en plan, der skal øge bundlinjen i den tyske motorproducent med 450 mio. euro. Også marine-divisionen må stå for skud.

Regning for ballastsystemer til danske redere: 19 mia kroner

Leverandører:

Næsten hele den samlede danske handelsflåde på 1900 skibe skal have installeret systemer til rensning af ballastvand i løbet af de kommende år. Rederne skal regne med at betale op til 19 mia. kroner i alt for installationerne.

MAN Diesel & Turbo skal betale millionerstatning til J. Lauritzen

Leverandører:

Motorproducenten MAN Diesel & Turbo er af Sø- og Handelsretten blevet dømt til at betale et tociftret millionbeløb i erstatning til J. Lauritzen, fordi fejl i smøressystemet Alpha Lube har ført til motorhavarier. MAN vil anke dommen.

Monjasa-udbrydere bag nyt bunker-selskab

Leverandører:

Et nyt internationalt bunkerselskab med hovedsæde i Dubai og Houston har set dagens lys. Tre af de fire partnere er tidligere Monjasa-ansatte. Penge fra et af de mest betydende danske rederier står bag.

Ballastvand koster gamle skibe 3000 dollars dagligt

Leverandører:

De nye krav om installation af systemer til rensning af ballastvand på eksisterende skibe kan for rederne løbe op i en ekstra udgift på knap 3.000 dollars om dagen i resten af skibets levetid. Det skriver analysehuset Alphabulk i en ny undersøgelse.

Forsiden lige nu

Heavy lift står over for storstilet konsolidering

csm_doublebanking_01_2029a26108.jpg Tørlast:

En omfattende konsolidering i den globale heavy lift industri er under opsejling og falder sikkert på plads inden for de nærmeste måneder, oplyser en række branchekilder til ShippingWatch. Midt i spillet om den trængte industris fremtid står sværvægterne BBC Chartering og SAL Heavy Lift.

Regning for ballastsystemer til danske redere: 19 mia kroner

Leverandører:

Næsten hele den samlede danske handelsflåde på 1900 skibe skal have installeret systemer til rensning af ballastvand i løbet af de kommende år. Rederne skal regne med at betale op til 19 mia. kroner i alt for installationerne.

Verdenshandlen ventes at dykke til finanskrise-niveau

Rederier:

Den globale verdenshandel ventes at falde til det laveste niveau siden finanskrisen, vurderer verdenshandelsorganisationen WTO i en ny prognose. Det bør opfattes som et alarmopkald, siger WTO's generaldirektør.

Regering: Ni ud af ti Hanjin-skibe vil være tømt om en måned

Container:

Sydkoreas regering forventer, at ni ud af ti skibe fra kollapsede Hanjin vil være losset i slutningen af oktober med henvisning til, at rederiet har modtaget op mod 145 mio. dollars i lån til at hjælpe med at betale for at få skibene tømt i havne.

Analyse: Lave tankrater vil forsætte i 2017 og 2018

Tank:

Tankmarkedet står over for to magre år, vurderer Maritime Strategies Interntional (MSI) i sin seneste markedsrapport. Et regulært opsving har lange udsigter, lyder analysen.

FMC-medlem: Alliancer må bære ansvar ved kollaps

Container:

Et af medlemmerne i den amerikanske søfartsmyndighed, Federal Maritime Commison, William Doyle, mener ifølge Journal of Commerce, at de øvrige medlemmer af en containeralliance har et ansvar, når et medlem kollapser, lige som man ser det nu med Hanjin.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE