Log ind
UTi truck parked at the port in the daytime (Low Res).jpg

DSV-direktør håber på næste opkøb i 2018

Leverandører:

Hvis integrationen af UTI går godt, er der ikke noget i vejen for, at DSV kan være klar til at gøre sit næste opkøb i 2018, fortæller finansdirektør Jens Lund til ShippingWatch. Først skal der dog ryddes op i UTI.


AF JOHANNES HARTKOPF-MIKKELSEN
Offentliggjort 11.02.16 kl. 07:35

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

Schlumberger skrumper fortsat

Schlumberger.jpg Leverandører:

Verdens største olieserviceselskab runder 50.000 fyringer efter nyt milliardtab. Også de store olieselskaber fortsætter fyringer en bloc.

Endofa har hyret talknuser til at rydde op i forretningen

Leverandører:

Mangelfulde regnskaber og et stort hul i kassen fik sidste år Endofa til at hyre CFO Torben Okkels til at redde bunkerselskabet. Det var nu eller aldrig, fortæller han til ShippingWatch.

USA har større oliereserver end både Rusland og Saudi Arabien

Leverandører:

Verden har med sit nuværende forbrug olie nok til de næste 70 år, men så er det også slut, siger et nyt estimat.

Aker Solutions: Væksten ligger uden for Norge

Leverandører:

Aker Solutions så tilbagegang i årets andet kvartal, hvor offshorekrisen stadig gør ondt på leverandørerne. Det største vækstpotentiale er uden for Norge, hvor offshore stadig er afdæmpet, skriver Aker i regnskabet.

Sydkoreansk værftskæmpe i overraskende plus

Leverandører:

Hyundai Heavy Industries (HHI) har ifølge koreanske medier fremlagt et positivt driftsresultat midt i regeringens kostbare redningsplan for landets maritime industri.

Nye priser for Panama Kanalen på vej

Leverandører:

Myndighederne for Panama Kanalen vil inden årets udgang præsentere nye priser som følge af den udvidede kanal fra 2016, skriver Bloomberg. Det skal være konkurrencedygtigt, understeger administrator Quijano.

Forsiden lige nu

2016 ligner en hård landing for tankrederierne

Hafnia2-version2.jpg Tank:

Den negative udvikling i tankmarkedet i navnlig andet kvartal i år synes at have været langt værre, end de fleste havde forestillet sig. Norsk mæglerhus sænker sine rateestimater med hele 30 procent, mens Torm og Hafnias børsnotering synes rigtig langt væk.

Ekstremt lave rater rammer Pacific Basin hårdt

Tørlast:

Endnu et af de toneangivende tørlastrederier har offentliggjort sit halvårsregnskab, der giver alt andet end grund til optimisme. Hongkong-baserede Pacific Basin har fremlagt et overraskende stort underskud for de første seks måneder.

Statoil investerer milliarder af dollars i Brasilien

Offshore:

Statoil har indgået en aftale med Petrobras om køb af interesserne i et af verdens største oliefelter. Værdien af aftalen er på flere milliarder dollars, og der kan være mere på vej ifølge det norske energiselskab.

Finnlines ud med historisk stærkt resultat

Rederier:

De seneste års omstrukturering i Østersøens største ro-ro-rederi synes fortsat at slå igennem. Andet kvartal i 2016 var det bedste i rederiets historie.

Maersk Drilling får boreskib tilbage før tid

Offshore:

Maersk Drilling får leveret boreskibet Maersk Valiant tilbage et år før tid. Oprindeligt løb kontrakten til 2017.

Japanske rederier nedjusterer på stribe

Container:

Mitsui OSK (MOL), Nippon Yusen (NYK) og Kawasaki Kisen (K-Line) nedjusterer alle udsigterne for 2016/2017, fremgår det af deres regnskaber fredag.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE