Log ind
UTi truck parked at the port in the daytime (Low Res).jpg

DSV-direktør håber på næste opkøb i 2018

Leverandører:

Hvis integrationen af UTI går godt, er der ikke noget i vejen for, at DSV kan være klar til at gøre sit næste opkøb i 2018, fortæller finansdirektør Jens Lund til ShippingWatch. Først skal der dog ryddes op i UTI.


AF JOHANNES HARTKOPF-MIKKELSEN
Offentliggjort 11.02.16 kl. 07:35

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

Koreanske værfters gæld overstiger flere hundrede milliarder

Hyundai Heavy Industries værft Ulsan Sydkorea.jpg Leverandører:

Den samlede gæld hos Koreas ni største værfter vokser og overgik i 2015 flere hundrede mia. danske kroner, skriver Korea Herald. Landet står over for endnu større tab, siger markedsanalytiker.

Nye ledere i Viking Life-Saving skal bekæmpe lavvækst

Leverandører:

Viking Life-Saving Equipment med hovedsæde i Esbjerg har udnævnt en række nye ledere, der skal sørge for, at virksomhedens forretningsstrategi BP20 lykkes. CEO Henrik Uhd Christensen (billedet) ser lavere vækst de kommende år.

Militante optrapper angreb på Nigerias oliefaciliteter

Leverandører:

Militante har angrebet Nembe olierørledningen i Nigerias Delta region, siger en lokal embedsmand lørdag, efter at gruppen Niger Delta Revengers havde udsendte en erklæring om et angreb mod oliefaciliteter.

Maersk Container Industry tabte 398 mio kroner

Leverandører:

Lave salgspriser på tørlastcontainere og ekstraordinære omkostninger til ny fabrik i Chile sendte for tredje år i træk Maersk Container Industry A/S i rødt. "Utilfredsstillende," siger CEO Stig Hoffmeyer.

Store olieselskaber øger gælden med en tredjedel

Leverandører:

Nettogælden for de største vestlige oliefirmaer er steget med en tredjedel det sidste år, hvilket øger firmaernes sårbarhed over for endnu et olieprisfald.

Medie: Finanstilsynet går efter kapitalfonden bag OW Bunker

Leverandører:

Udarbejdelsen af prospektet bag OW Bunker var udarbejdet "groft uagtsomt," citerer nyt medie kommende anmeldelse fra Finanstilsynet.

Forsiden lige nu

Maersk vil have andre rederier med på Alang

Alangrederne2.jpg Rederier:

Fra at være ngo'ernes allierede i kampen mod elendige arbejdsvilkår på mudderbankerne i i Alang, er Maersk nu aktiv fortaler for at bruge udvalgte skrotværfter på stranden. Det danske rederi holder møder med bl.a. japanske og europæiske aktører for at få opbakning.

HMM: Forhandlinger med skibsejere lander snart

Rederier:

Hyundai Merchant Marine (HMM) vil inden længe lande aftaler med flere udenlandske skibsejere, oplyser rederiet. Fem ejere af containerskibe er blandt parterne, mens HMM også regner med at nå aftaler med tørlastejere.

Store olieselskaber øger gælden med en tredjedel

Leverandører:

Nettogælden for de største vestlige oliefirmaer er steget med en tredjedel det sidste år, hvilket øger firmaernes sårbarhed over for endnu et olieprisfald.

Maersk parat til udflagning for at undgå EUs ophugningsliste

Rederier:

Hvis EU's nye ophugningskrav forhindrer Maersk i at benytte bestemte værfter i Alang i Indien, vil rederi-gruppen overveje at flage skibe om, inden de skal skrottes, siger Maersk-gruppens CSR-chef til ShippingWatch.

Mystikken breder sig om skattelyselskabs rolle i bedragerisag

Services:

Bagmandspolitiet har indledt afhøringen af den ene af to tiltalte topfolk i bedragerisag mod dansk bunkerselskab.

ICS: Derfor kan det blive svært at skrotte nok skibe

Rederier:

Det ville være bedst for hele sektoren, hvis flere rederier sendte skibe til ophugning. Men det giver ikke altid mening for det enkelte rederi, og derfor kan det blive svært at mindske overkapaciteten, vurderer International Chamber of Shipping (ICS) i en rapport.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE